lindazvenzon

Söndag - OS

Publicerad 2012-07-30 10:58:43 i

Har varit en en regning hemma OS-dag idag kan man säga. Johans pappa var här, jag var ute och sprang och sen på kvällen när det blev fint väder var vi i Åhus. Blev bjudna på mat i hamnen av mamma och pappa, gott gotti gott gott!. Efteråt gick jag, Johan, Liam och Emil bort till torget för att lyssna på lite visor (vi hittade visfestivalen!) Så vackert så.

Lördag - otto

Publicerad 2012-07-30 10:50:26 i

I helgen var det VM i agility nere på idrottsplatsen och det kan man ju inte missa, så det var vi och spanade in en liten stund. Duktiga hundar får jag säga!

Sen stack vi ner till Åhus för att träffa Annica och Conny, och äta lite glass. Trevligt!

På kvällen bjöds det på tacos hos Jenny! Som vanligt gick jag hem när det var dags för utgång ;-)

Fredag - 5 månader

Publicerad 2012-07-28 11:28:26 i

Idag fyller min lille pojke 5 månader! Det firade vi med - en dag på stranden!

På kvällen träffade vi Micke, Mia, Malena, Jenny, Katti och traskade runt i hamnen (och letade lite efter visfestivalen) innan det intogs ribs på Åmund i hamnen. Fint det!

Liam gillar att rulla runt...

Torsdag - grillad

Publicerad 2012-07-28 11:15:32 i

Heldag på stranden såklart. Vi var och hälsade på vårt hus och de som bor där idag också... Två månader kvar... Och på kvällen grillade vi i stugan och åt jordgubbar. Mums!

Killen som tror han är cool med nappen i mungipen

Onsdag - beeeaaaach

Publicerad 2012-07-28 11:00:13 i

Fixade lite grejor på förmiddagen, Liam var på BVC för vaccination och sen ner till STRANDEN! Vi är ganska många där på stranden = många barnvakter = perfekt :-)

På kvällen var vi hos Bengt och Marianne och blev bjudna på grillat, mycket gott och trevligt! Underbara sommarkvällar nu!

Tisdag - äntligen!

Publicerad 2012-07-28 10:47:32 i

Så bar det då äntligen av till stranden, första stranddagen för i år! Som jag längtat :-) Dock lite blåsigt. Grillade i stugan sen med familjerna och jag begav mig sen till min gympa.

To-Sö - Semester

Publicerad 2012-07-23 12:30:06 i

Dags för liten mini-semester för familjen. I fyra dagar varade den och vi började med Kosta. Var på outleten (vi är rättså trötta på outlets nu har vi kommit fram till) och kollade in lite glas och konst. Fortsatte sedan till Öland. Blev ett lerigt och blött besök på Borgholms slott, det har regnat ganska rejält idag. Inte helt lyckat när man är på Öland... Det var inte så smart att ha på sig vita converse heller... Spanade lite på Solliden, den privata vägen :-) Blev en fika och strosande i Borgholm också innan vi åkte vidare. Sov i Kalmar.

Nästa dag kollade vi in Kalmar slott, hamnen, city och åt glass. Körde vidare, till Västervik. Strosade runt lite där  också och kollade på olika saker, fint där. På kvällen fortsatte vi till Linköping där vi sov. Åt en fin 3-rätters på kvällen, Liam var inte så nöjd under den måltiden...!

Tredje dagen började vi med ett besök hos Cloetta. Som den chokladälskare jag är så var det givet. Shoppade loss i butiken där. Sen spanade vi på Vreta klosterkyrka från bilen innan vi stannade vid Bergs slussar i Göta kanal och studerade detta fantastiska byggnadsverk. Var soligt och fint idag, inte helt fel. Vi var också i Gamla Linköping och kollade. Tillbaka i (nya) Linköping gick vi runt lite, kollade i domkyrkan tex innan vi avslutade med en middag på stan.

Sista dagen begav vi oss hemåt, med stopp i Gränna där vi kollade när de tillverkade polkagrisar och sen lite shopping i Jönköping. När vi kommit hem, packat upp och Liam somnat så var jag ute och motionerade lite. Träffade på ett rådjur, lite ovanligt i staden...

Borgholms slott

Polkagristillverkning i Gränna

Kalmar slott

Liam på ett regnigt Öland

Västervik

Gamla Linköping

Onsdag - sleepless

Publicerad 2012-07-18 14:42:20 i

Den lille busungen bestämde sig för att det var dags att gå upp halv fem i morse. Hur pigg som helst. Gjorde allt vi kunde för att få honom att somna igen. Tillslut hämtade jag vagnen i bilen och gick ut med honom en runda. Visst, då somnade han. Och vaknade lagom till jag kom hem igen... Kl 10 somnade han tillslut...

Packar inför imorgon, fixat inflyttningspresent, ska snart ut och springa osv.

Ikväll är det inflyttningsfest/födelsedagsfirande hos Emil!

Tisdag - lax

Publicerad 2012-07-18 14:37:46 i

Dagen inleddes med långpromenad med Mia. Sen blev det lunch på stan med Katti. Körde ner till Åhus, först visade vi mamma och pappa vårt nya hus (!) och sen åt vi på Rökeriet med dem. Avslutade med en fika hos Johans pappa.

Jag körde sen till Rickarum, tisdagar innebär ju gympa!

Hälsade därefter på Prembergs, fick med mig lite kantareller hem - blev en smarrig kvällsmacka av det när jag kom hem!

Måndag - träna

Publicerad 2012-07-18 14:32:15 i

Rättså slö dag, vad gör man när det är så här tråkigt sommarväder? Vi var i alla fall i Viby på eftermiddagen och hälsade på Johans faster, och på kvällen var jag på gympa i tivoliparken och tog en liten springrunda på det.

Söndag - blä

Publicerad 2012-07-18 14:24:56 i

Inte en av mina bästa dagar direkt... Men på eftermiddagen gick vi ut till Hammar och hälsade på, och på hemvägen blev det en pizza med hem...

Lördag - fest

Publicerad 2012-07-15 23:07:24 i

Fixade håret hos Emma på morgonen, ägnade sedan eftermiddagen åt att tvätta, vila med mera. På kvällen var det fest  hos Jenny, och efter det var vi ute på stan. Mycket trevligt och kul! Mådde sådär sedan bara...

Mycket Malena-bilder, du blev bäst på fotona denna afton, trots att du peakade i lekis ;-)

Fredag - thai

Publicerad 2012-07-15 22:18:19 i

Jag och Liam har varit hemma och busat och myst idag, han är för kär den killen :-)

På kvällen åt vi på Thai kong med Jonas och Mia, sen kollade vi när Wilmer åkte karuseller innan det köptes godis och vi gick hem och såg film. "The Tourist" blev det, sådär.

Torsdag - walking

Publicerad 2012-07-13 13:14:24 i

Tog en promenad till Öllsjö, Johan var och målade hos Malin och Patrik. Det blev en ganska blöt sådan... Efter ett par timmars häng där så promernade jag hem igen, fick denna gång sällskap av Mia vilket gjorde promenaden lite roligare.

På kvällen var jag, Johan och mamma ute på stan, åt och kollade in det musikaliska utbudet. Avslutade med en fika här hemma, där även Emil anslöt.

Onsdag - kusindag

Publicerad 2012-07-13 13:09:58 i

Idag har det varit fullt ös med några av kusinerna. Jag, Liam och Wilmer kollade in den nya lekplatsen i tivoliparken, den blev godkänd. Sen gick vi till museet där vi träffade mamma och Gustav. Besök på Barnens salonger där vi såg föreställningen Mjau mjau. Den var bra och det blev glass till barnen.

Sen promenerade vi ner till Södertorg, där Johan anslöt, och så blev det en massa karuseller för de små (inte Liam). De var helt överlyckliga, särskilt Gustav när han åkte bilar! Vi avslutade med korv och langos, lite konstig blandning...

När barnen var återlämnade var jag ute med flickorna och roade mig på stan :-)

Tisdag - kronis

Publicerad 2012-07-13 13:00:47 i

Idag var vi på K och nu är det verkligen klart och vårt!

Jag fick lite egentid idag när Liam följde med Johan till Åhus, och på kvällen hade jag gympa i Rickarum.

Liam - 4.5 mån

Publicerad 2012-07-10 16:25:51 i

Det här är Liam:
-Han har upptäckt sina fötter och försöker ta dem, men de är lite svåra att nå ibland.
-Han är duktig på att ta saker och hålla i dem.
-Han vill ha allt! Han kastar sig mot saker som verkar intressanta.
-Han ska ha in allt i munnen, händerna är där oftast.
-Han kiknar av skratt när man kittlar honom, leker tittut eller av någon annan oförklarlig anledning som bara han vet!
-Han har börjat med smakportioner. Han har testat morotspurè, potatis, banan och melon. Han gillar mat! Ser lite skeptisk ut först när han får det i munnen men han sväljer allt och vill ha mer. Melon var bäst, han blev helt galen när han inte fick mer!
-Han är nyfiken och ska titta på allt och alla och vara med på allt som händer. Gillar uppmärksamhet.
-Han sover oftast inga långa stunder på dagarna, och på kvällarna tar det lång tid innan han somnar. Han gnäller lite, när jag kommer in för att att stoppa i nappen bara flinar han stort mot mig :-)
-Han drar upp benen så de står rakt upp i luften, tar sats och sparkar allt vad han kan ner i sängen/skötbordet.
-Han gillar att stå, spänner benen allt vad han kan och ser överlycklig ut när han får göra det!
-Han ligger på morgonen och kollar upp i taket på lampan och ler och pratar för sig själv en lång stund
-Varje gång man byter blöja passar han på att kissa ner allt i sin omgivning...
-Han hatar att ta på/av tröjor och bodys.
-Han vill inte ligga ner, försöka hela tiden resa sig upp (vilka magmuskler!)
-Han har vänt sig från mage till rygg, men gör inte det i onödan. Är på väg att vända från rygg till mage också men har inte lyckats än.
-Han har fortfarande ett hetsigt humör, även om han ofta är glad. Och nappar ramlar fortfarande ut HELA tiden!
-Han är fortfarande helt underbar och alldeles alldeles perfekt!

Det är roligare att försöka ta sina fötter än att sova....

Böcker - senast lästa

Publicerad 2012-07-10 16:02:48 i

Innan jag somnar - SJ Watson
Riktigt bra och läskig bok. Svårt att sluta läsa den när man väl börjat, och den är obehaglig. Handlar om en kvinna som tappar minnet och inte vet vem hon är när hon vaknar på morgonen. Frågan är vem hon kan lita på? Läs!

Mina ord - David Beckham
Boken är gammal, men gillar man Beckham så gör man :-)

Recept

Publicerad 2012-07-10 15:53:47 i

Limemarinerade jordgubbar i vaniljsås. Gott!

Måndag - rix

Publicerad 2012-07-10 15:51:49 i

Det blev en dag i stugan idag med. Skiftande väder, var dock nere på stranden en liten runda. Men då var tyvärr inte solen där så mycket :-) Väntar på att få till en riktig stranddag. Promenad och grillning. Männen arbetade medan kvinnorna passade barnen typ.

På kvällen var vi nere i tivoliparken och kollade in Rix FM festival. Oj så mycket folk som hittat dit! Såg inte mycket av artisterna men man kunde ju höra...!

Liam kollar på Wallander-filmen

Söndag - strandväder

Publicerad 2012-07-10 15:43:27 i

Idag var vi i stugan, det blev riktigt fint väder. Gick ner till beachsoccern och kollade lite, var hos Bengt och Marianne osv. Och så sprang jag en liten runda.

Lördag - blir tokig

Publicerad 2012-07-10 15:14:42 i

På förmiddagen var jag och Johan på badhuset med Liam, hans vattenvana måste ju underhållas! Tog en tur på barnloppis, hittade inget.

Körde hem till mamma och pappa, hämtade farmor på vägen, och åt middag där på kvällen.

Fredag - mango

Publicerad 2012-07-07 14:17:44 i

Under dagen hann jag med att tvätta, promenera, läsa klart en sjukt bra bok, mysa och busa med Liam, och så var vi på banken! Klappat och klart!

På kvällen var det dags för lite party! Cocktailparty hos Mia närmre bestämt. Det bjöds på mat och goda drinkar och denna trevliga kväll fortsatte sedan på stan. Kan konstatera att vi saknar Kristianstadsdagarna... Sommar i city känns lite avslaget....

Cocktailgänget

Ska man skaffa glasögon, så man ser lite intelligent ut???

Onsdag - marknad

Publicerad 2012-07-05 12:00:57 i

Liam sov länge, skönt, jag har känt mig lite piggare än på ett bra tag... Är så vansinnigt trött nuförtiden. Pga allergi???  Blev fint väder, låg ute och läste lite när mamma tog hand om Liam. Underbart!

På eftermiddagen/kvällen var vi i Hörby. Först på Iris&Pelle, sedan på marknaden. Det blev en langos, som sig bör, och en present till Liams pappa och så lite lakritsstänger såklart!

Tisdag - gympa

Publicerad 2012-07-05 11:40:58 i

Begav oss till Harastorp idag och var där, på kvällen hade jag gympapass i Rickarum. Sov sedan över.

Måndag - jordgubbe

Publicerad 2012-07-05 11:39:18 i

Idag har vi bakat och grejat lite här hemma, varit på vårt dagliga besök hos yngste brodern för att se till hans hem när han är bortrest, och lekt och busat.

Var även och hälsade på Milton med familj.

Tog med Liam ner till tivoliparken för lite gympa på kvällen. Dessvärre vaknade han precis när det började så jag fick kanske inte ut så mycket av det som jag önskat...

Söndag - grilltider

Publicerad 2012-07-05 11:33:19 i

Storstädning av lägenheten, promenad och lite vila blev det under dagen. På kvällen var vi hos Mia och Jonas och grillade, det visade sig bli ännu en underbar sommarkväll. Jag avslutade kvällen med att springa en runda i björket. Gött.

Lördag - fint väder

Publicerad 2012-07-01 14:35:01 i

Lördagen blev en riktigt fin sommardag. Vi var i stugan, vi var nere på beachsoccern och kollade, var hos Bengt och Marianne där det blev en svettig fotbollsmatch och på kvällen var vi nere i hamnen och åt gott med Katti, Mia och Micke.

Fredag - utställning

Publicerad 2012-07-01 14:32:12 i

Idag har vi gjort jordgubbsmuffins, jordgubbskräm och varit på museum. Såg Lars Wallins utställning. Liam var väldigt intresserad, det är kanske designer han ska bli? Fina klänningar såg vi i alla fall! Emma Anderssons brudklänning kan jag tänka mig...

Torsdag - bortbjuden

Publicerad 2012-07-01 14:07:25 i

Idag har vi mest varit hemma jag och Liam, vi var ute och sprang i Björket, och vi tog en liten liten shoppingtur. En förvirrad bror har också varit här :-)

På kvällen bjöds det på kvällsmat hos Katti med god mat och trevligt sällskap!