lindazvenzon

2012 - Vad hände?

Publicerad 2013-01-02 13:41:15 i

Januari
Pappa flögs till Akademiska i Uppsala för behandling efter att han fått CMV-virus i december. Lungorna tog stryk och läget var länge kritiskt. Jag och min familj tillbringade mycket tid där. På en av resorna stals min resväska vilket ställde till det en del för mig. Jag jobbade bara ett par dagar i januari innan jag påbörjade min föräldraledighet, tidigare än jag tänkt mig. Felix döptes, Katti hade inflyttningsfest och jag blev tjockare och tjockare.

Februari
Pappa förflyttades till intensiven i Malmö och blev sakta men säkert bättre. Rickarums skola invigdes. Jag sålde min bil. Och den 27:e kl 12,22 föddes Liam!

Mars
Första dagen för mig och Liam hemma började Johan sitt nya jobb och åkte till Göteborg. Men sedan var han ledig i 8 dagar. Vi hade mycket besök, många ville se Liam som åt och sov mest. Samtidigt renoverades toaletten i lägenheten, vilket inte var så populärt för min del. Pappa låg på infektionen i Malmö och klarade sig utan respirator. Han flyttades sedan till Kristianstad, då kunde vi hälsa på oftare.

April
Pappa fick komma hem för gott efter påsk, och farmor firade sin 90-årsdag med stort kalas. Min föräldragrupp startade, och jag och Liam aktiverade oss mycket. Vårbrasa i Harastorp och Valborgsfirande i Öllsjö.

Maj
Vi började på babysim med Liam, och vi firade Milton som fyllde ett år. Min födelsedag firades också i slutet av månaden, jag fick även fira min första morsdag. Liam fick sin första vaccination.

Juni
I juni var det många tillställningar. Det var möhippa för Jennie i Malmö, och på midsommarafton fick vi vara med om ett fantastiskt bröllop då hon äntligen gifte sig med Magnus! Först döptes kompisen Hjalmar och den 17:e var det Liams tur att döpas. Han skötte sig bra och det blev en fin dag. Och ja just det, helt plötsligt hade vi köpt ett hus också! Jag startade upp den traditionsenliga sommargympan i Rickarum, som varade i rekordlånga fyra månader.

Juli
Vi var på Sverige-semester, då det blev besök i Kosta, Kalmar, Öland och Linköping. Blev något strandbesök. Liam bara skrattade hela tiden när någon pratade med honom. Blev lite fester för min del och restaurangbesök ibland annat Åhus.

Augusti
Flera strandbesök. Vi gav oss ut på cykelorientering, där jag för en gångs skull vann ett pris! Dock inte cykeln…  Jag och Johan lämnade bort Liam över natten och firade vår 4-årsdag på Bar-B-Ko. Blev ett besök hos moster och kusiner i Vislanda.

September
Vi började månaden med kräftskiva med Jennie, Magnus, Malena och Micke. Jag och Liam började på babyrytmik på Åhusgården, vi var även på Barbacka några gånger. På tisdagar tränade vi, mamma core på Friskis. Felix fyllde ett, var på några barnloppisar och sista helgen lämnade vi lägenheten i stan och flyttade in i vårt hus i Åhus. 

Oktober
Första delen av oktober gick åt att packa upp och komma tillrätta i huset. Mycket saker som behövdes köpas och fixas. Många kom hit och tittade på vårt nya boende. Vi var på 30+30+35-årsfest i Harastorp och i slutet av månaden tog jag och Johanna + barn tåget till Malmö för att kolla in Emporia.

November
Vi hade inflyttningsfest för våra vänner, jag var på Humlalyckan och adventspysslade med ”släktingarna”, jag var även ute med jobbet två gånger på Harry´s. Det blev även julbord i Rickarums skola. Mycket kompisträffar, en del träning och tandläkarbesök för mig.

December
Den första snön kom och Liam åkte pulka för första gången. Vi var på julmarknad i byn och det bakades lussekatter och gjordes julgodis och julpyntades i huset. Jag och tjejerna var på teatern och såg The Sex Guru och efteråt blev det besök på Bishops. Vi såg två luciatåg, var på babyshower för Anna och det blev även en tripp till Göteborg för mig och Johan där vi åt julbord med hans jobb. Julafton firades med Johans familj hos Malin och Patrik, och på juldagen var vi med min familj hos mamma och pappa. Många julklappar blev det. Årets sista dag firades hos oss med vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela