lindazvenzon

sjukdom

Publicerad 2013-02-16 22:38:42 i

Förra fredagen blev Liam sjuk. Förkyld var han ju redan, nu la han till lite feber på det hela, och fortsätte att hosta. Och sedan blev det såklart min tur. Var dålig lördag-måndag. Trist.
 
Trots att jag var dålig så körde vi in till stan på lördagen, åt lunch på Nostalgia, kollade i några affärer, köpte en bänk till hallen och tillslut Maxi. På kvällen var det tvilling-firande i Harastorp.
 
I tisdags körde jag och Liam och hälsade på farmor, sen fortsatte vi till Harastorp där det bjöds på semlor och hela familjen närvarade. Inte dåligt sådär en tisdagseftermiddag. Vi sov över till onsdag, då var jag med farmor i Tollarp och hjälpte henne handlade mm. Nästan hemma glider bilen plötsligt av den hala vägen, och lägger sig snyggt i diket. Var inte lätt att få upp den därifrån, men en snäll bror fixade det tillslut. Jag, mamma, Liam och Gustav åkte sen in till museet och utställningen Sagolika rum. Där var massor av fritidsbarn, som ville leka med Liam, så han stormtrivdes! Sen skulle vi fika, och det var ju ett äventyr i sig med de två barnen :-)
 
Det blev frukostbuffé på Café Sandhem tillsammans med Johanna och Siv på morgonen, sen körde vi vidare till Hässleholm, av alla ställen. Shopping och lunch, lite stressigt blev det. Var hemma och vände, sen var jag och tränade på Johannas pass.
 
Fredagen gick åt att städa, putsa fönster och laga mat. På kvällen hade vi middagsgäster, det var Johans pappa, Kerstin, Bengt och Marianne. Trevligt!
 
Lördag morgon började med att Liam kräkte. Så var det dags igen, andra magsjukan på en månad. Han var rättså medtagen hela dagen, har aldrig varit så stillsam. Det var bara att ställa in kvällens aktiviteter, typiskt. Och nu sitter man och väntar, och känner illamåendet öka succesivt...Vi är mer sjukan än friska nuförtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela