lindazvenzon

Tisdag - hot

Publicerad 2010-06-30 11:12:01 i Allmänt

Sov tills 11, då ringde mamma och väckte mig. Jag kan verkligen sova hur länge som helst nuförtiden!

Satt ute i trädgården och åt frukost och läste tidningen, underbart :-)

Jag och mamma gick ut och satte oss för att sola, men det var för varmt och jag var alldeles för rastlös. Läste, löste korsord, försökte träna agility med Zeke som var helt ointresserad. Jag skrev sedan ett stort antal fakturor innan det var dags att köra in till staden. Köpte hamburgare mm på vägen, snabbt upp i lägenheten och packade ihop grillsaker och körde sedan ner till tivoliparken.

Jag, Malena och Katti grillade sedan där, var en underbar kväll. Åt lite jordgubbar och snackade skit och njöt av denna underbara kväll!

Och kvällen avslutades med en joggingtur i Björket, innan det var dags för rabarberkräm, dusch och sängen.

Måndag - beach

Publicerad 2010-06-30 10:36:13 i Allmänt

Blev lite fixande på morgonen innan jag körde till stranden, var där två timmar cirka innan jag körde hem igen. Var tvungen att göra färdigt mitt gympapass som det är premiär för ikväll! Är ju alltid ute i sista stunden med det...

Kl 19 var det sommargympa i Rickarum och det gick rätt bra med tanke på att jag inte tränat alls på det...

När jag kom hem till Harastorp satte jag i gång att städa lite och röja... Och körde till Tollarp och handlade åt mamma.

Sov i stugan på natten.

Söndag - stranden

Publicerad 2010-06-28 11:16:07 i Allmänt

Sov länge idag också, varit en slitsam helg :-)

Var på stranden med hela Johans familj, gött, första stranddagen denna sommar!

På kvällen var vi och åt glass med Annica och Conny, efter det sprang vi och jag tränade lite på stranden.

Sen packade vi ihop oss efter en helg i Åhus och körde tillbaka till stan och lägenheten.

Lördag - bröllop

Publicerad 2010-06-28 11:11:09 i Allmänt

Sov till halv tolv, sen blev det bråttom upp och göra sig iordning. Först var vi på stranden och tog familjefoto innan vi begav oss till kyrkan i Åhus.

Vigsel mellan kusin David och Elin. Det var så fint! Det föll många tårar på mig där! Väldigt personligt, annorlunda, underbart och allt man kan tänka sig!

Jag skrev ihop mitt/vårt kommande tal, vi tog en runda i hamnen och köpte choklad innan vi gick till festen på Äspet.

Festen var i Elins mormor och morfars trädgård, där det var stora tält uppsatta till alla 170 gästerna, det var en massa saker man kunde göra där, det var underbart god mat, det var massor av tal, sång och spex, och det slutade med disco natten lång. Det var en fantastisk fest också. Jag var så nervös som vanligt inför talet, men det gick bra.

Vid 01 körde jag och Johan hem.

Familjen

Jag och min favoritmamma

David

Det är jobbigt att vara på bröllop...

Emil säger hej

Matilda, Johan

Fredag - midsommar

Publicerad 2010-06-28 10:30:28 i Allmänt

Det tog ett tag att packa ihop oss inför helgen, det var mycket som skulle med! Samlade ihop mat med mera från övriga deltagare och sen körde jag och Johan ner till Hannes i Nyehusen och lämnade av mat, dricka och kläder i hans stuga där.

Körde sedan till stugan i Åhus och gjorde oss iordning osv.

På eftermiddagen cyklade jag, Johan, Mia, Micke, Katti och Jenny från Åhus till Nyehusen för midsommarfirande hos Hannes, tillsammans med en massa annat folk. Det var en helt underbar dag, finare midsommar kan man inte ha. Det var så fint där så vi satt bara och njöt av vädret och livet ett tag.

Det blev mat, jordgubbar, en tur till havet, plockepin, bad i tunna, korvgrillning osv osv. Mycket trevligt och bra allt!

Vid 02.00 cyklade vi hem igen, det var kallt och mörkt och tog trots vårt höga tempo 45 minuter.

På väg

Viktigt att dricka när man motionerar

Milo och Göte

Torsdag - rubharber

Publicerad 2010-06-24 22:46:34 i Allmänt

På morgonen kom Johans pappa hit och hämtade våra cyklar och körde ner dem till Åhus. Jag strök nästan alla mina kläder (kändes det som i alla fall) och lite sånt fix. Det var fint väder så jag körde bort till Österäng och satte mig och solade där ett par timmar. Härligt!

På eftermiddagen var jag och mamma och fixade bröllopspresenter, handlade även lite till mig själv.

På kvällen, när vi ätit och jag gjort en rabarberpaj, körde vi till Åhus. Jag och Johan sprang först en runda, sedan körde jag lite intevallträning på stranden. Träning inför nästa helg när det är beachsoccer. Kanske man skulle börjat lite tidigare bara?

Sen bjöd vi Malin, Patrik och pappan på rabarberpaj och glass innnan vi körde hem igen.

Onsdag - var är solen när man som mest behöver den?

Publicerad 2010-06-23 21:32:30 i Allmänt

Uppe i tid för att tvätta och städa. Sen var jag på stan och köpte lite grejor åt Johan så han blir fin :-)

Det var fint väder på fm så jag körde hem till Harastorp för att kunna sola lite eller bara var ute iallafall. Men då kom molnen och de försvann inte på hela dagen. Trist... Så det blev slappande istället och gos med Zeke. Plockade lite rabarber, så imorgon ska det göras rabarber-någonting.

Körde sen tillbaka till stan och tränade. Var först på skivstång/kondition som var grymt jobbigt, direkt efter skulle Johanna köra igenom sitt gympapass så jag hoppade på och körde det också. Sen var jag rätt trött efter två timmars träning! Härlig genomkörare!

Tisdag - "jobb"

Publicerad 2010-06-22 19:47:05 i Allmänt

Zeke-promenad i härlig morgonsol och fågelkvitter! Sen blev det jordgubbar till frukost!

Körde till Vittsjö, hem till Martina, och vi satt större delen av dagen och gjorde cd-skivor till vår fd klass med foto och bildspel som vi ska skicka hem till dem. Noah lärde mig allt han kan om ormar, dinosaurier, robotar, star wars, wow med mera :-)

Nu blir det en springrunda tror jag.

Måndag - ölsdjf

Publicerad 2010-06-22 19:43:21 i Allmänt

Sov länge, länge! Promenad, satt många timmar framför datorn, handlade, packade upp, gjorde hårinpackning osv osv. Fixade lite. En ganska så lat och skön dag. På eftermiddagen gick jag och Mia en tur på stan, jag råkade shoppa lite fast jag inte skulle...

På kvällen hade vi byastafettmöte i Harastorp och planerade sommarens byastafett i Rickarum. När det var slut var jag och mamma hos Anna och Johan och planerade lite inför kommande festligheter, jag lånade klänning av Anna till bröllopet - perfekt!

Sov i stugan på natten. Kallt...

Bilder från Prag

Publicerad 2010-06-22 19:29:06 i Allmänt

Pragborgen

Dörren till vårt rum på hotell Nabucco

En tjeckisk midsommarstång?

På jazzbåten

Maten på båten - urk

En gammal ambulans (1987)

På Karlsbron

Johan 90% av tiden - vaddå besatt av iphone?

Prag

Publicerad 2010-06-21 15:31:04 i Allmänt

Onsdag kväll till söndag kväll spenderades i Prag. Jag och Johan flög dit från Malmö och bodde på ett halvsjabbigt hotell en bit från centrum, fast det var helt ok ändå. Frukosten var inte så bra.

Vi spenderade dagarna med att kolla på sevärdheter, ex Pragborgen, kyrkor, klocktorn, muséum, Karlsbron såklart, och lite smått och gott. Det blev en del shopping, mest för mig, och vi satt mycket på uteserveringar och bara slappade. Såg en del fotboll som visades på storbildstv på ett torg. Har ätit otroligt mycket och väldigt onyttigt. Jag fick massage en dag, billigt - men inte bra, jag sköt fotbollsstraffar, en kväll åkte vi jazzboat. Båtfärden varade tre timmar, det var live-jazz, buffé, och vi åkte längs floden. Fint.

Rättså billigt där, särskilt ölen, synd att jag inte dricker öl :-) Har fortfarande inte lärt mig dricka öl, inte ens i Prag. Vi drog mest runt och njöt staden som är vacker, satt på pubar och andra ställen. Hade det riktigt bra och roligt tillsammans. Men det var lagom med fyra dagar där, det räckte. Finns inte så mycket att se. Vädret har varit sådär, var fint första dagen bara. Trevliga människor där.

Onsdag - Prag

Publicerad 2010-06-16 16:50:52 i Allmänt

Då var det sommarlov!

Var uppe vid sju och tvättade, packade, promenerade, duschade och fixade. Var hos Lukas också innan jag körde hem till Harastorp.

Har och har haft sån grym magkatarr i både går och idag, enda gången jag inte mår illa är när jag äter. Och jag kan ju inte äta hela tiden! Eller kan man det? Straffet för all stress senaste tiden...

Iallafall, jag skrev en massa fakturor, strök kläder, åt jordgubbar och kakor, fixade lite till innan mamma skjutsade mig till Hässleholm där Johan hämtade mig. Ikväll åker vi till Prag! Trots pilotstrejk osv så kommer vi nog iväg... Ska bli väldigt kul iallafall, det är ju min födelsedagspresent :-)

Tisdag - spår 1

Publicerad 2010-06-15 23:42:55 i Allmänt

Vaknade kanske inte helt utvilad, men frukostbuffén var det absolut inget fel på! Checkade ute och sen satt vi i solen vid poolen och hade pedagogiska diskussioner hela arbetslaget. Så lite har vi faktiskt jobbat dessa två dagar! Mycket tankar och idéer, får se när vi får tid att göra verklighet av allt detta!

Vid halv två lämnade vi hotellet och åkte hemåt. Jag, Sara, Martina, Anna och Micke körde ner till hamnen och åt där, jag åt räklåda. Så grymt gott! Sen hoppade jag av i Hässleholm och tog tåget hem.

Innebandyträningen blev hastigt inställd, istället gick jag och Katti en blöt promenad, eftersom det började regna väldigt mycket just när vi gick!

Var hemma hos Malena och hämtade Prag-bok. Spännande att se om det blir någon Prag-resa för mig och Johan imorgon, eftersom det såklart är pilotstrejk just imorgon!

Jag packade på några minuter, Johan packade i tre timmar...

Måndag - Torekov

Publicerad 2010-06-15 23:25:08 i Allmänt

Skönt att få lite sovmorgon! Tog tåget till Hässleholm. Blev hämtad av Anna, Sara, Micke och Martina där och vi körde till Klitterhus där vi träffade resten av arbetslaget. Birgitta hade gjort paj och sallader som vi satt ute och åt. Gott! Körde sedan vidare till Torekov hotell och checkade in.

Vi bodde i stugor och hotellrum, helt ok. Flickorna dressade om till SPA-kläder och sen spaade vi under eftermiddagen. Blev lite besviken på deras spa, var inte mycket att komma med. Som behandlign hade jag valt helkroppsmassage, skönt, förutom när hon misshandlade benen. Jag hade blåmärke nästa dag!

När vi satt där och väntade i relaxrummet för att komma in på behandling kom plötsligt ABBA-Benny in. Fint besök!

Gjorde oss sedan i ordning inför kvällen och när alla var klara satt vi utanför en av stugorna i solen och drack drinkar och blickade ut över havet. Ibland är livet rätt skönt!!!

Vi åt sedan tre-rätters middag i restaurangen, och det var väldigt gott. Och trevligt hade vi. Sedan fortsatte vi partyt i stugan fram till två på natten. Vi har riktigt trevligt i vårt lilla arbetslag måste jag säga. Trivs så enormt bra med mina kollegiala medmänniskor!

När jag tillslut lyckats klättra upp i min säng somnade man gott...

Söndag - bil

Publicerad 2010-06-13 21:10:56 i Allmänt

Var jättetrött idag också, försökte gå upp i flera timmar men det gick inte!

Vi tvättade, jag fixade med bilen, var ute och gick osv. Körde sedan till Harastorp och lekte med Zeke. Tvättade och städade min bil så den blev väldans fin, packade ihop vinterdäcken osv.

Skjutsade Emil till Vinslöv och när jag kom till stan var där några från Ängelholm som kom för att titta på min bil. Men det blev ett snabbt besök, de åkte lika snabbt igen. De ville inte ha min fina bil...

Lördag - sömn

Publicerad 2010-06-12 22:59:03 i Allmänt

Vi gick upp halv nio och åt frukost, när Johan skjutsade Fredrik till tåget gick jag och la mig igen och sov till 13. Fick tvinga mig själv att gå upp då... Var ute och gick en runda och handlade lite till vårt tomma kylskåp. Träffade Lotta och samtalade lite.

Satt vid datorn hela eftermiddagen, läste ut en bok, sov några timmar till, fixade till byastafetten. Helt slut idag. Vill bara sova!

La ut bilen på blocket idag också, hoppas någon vill köpa den!!!

Jag äger även min lägenhet nu, allt gick plötsligt väldigt snabbt och köpet är genomfört!

Fredag - student

Publicerad 2010-06-12 16:27:34 i Allmänt

Upp 7, lite sovmorgon. Men istället blev det stressigt. Emil kom strax efter halv 8 och vi körde ner till tivoliparken där han skulle på champagnefrukost. Lilla Emilll tog studenten idag... Jag tog hans bil och körde sedan till jobbet. Ägnade förmiddagen åt att kasta, städa, röja och fixa inför sommaren. Sista dagen på plats på jobbet, bara två dagar kvar till sommarlovet, som spenderas i Torekov.

Blev sen från jobbet, hem till Harstorp och städade lite innan mamma skjutsade mig till Rickarum där jag hämtade min bil som blivit lagad. Jag körde till stan och gjorde vid mig, hade skitbråttom! Kusin-Fredrik kom och vi körde för att besikta min bil. Men det var så mycket köer pga student så vi kom inte fram. Jag fick göra några rättså rejäla fulingar som inte var särskilt tillåtna. När vi tillslut kom fram till bilprovningen hade jag såklart missat min tid. Men jag smilade in mig hos den trevlig inspektören så jag fick gå före de andra. Det blev den snabbaste besiktningen någonsin tror jag eftersom de förstod hur extremt bråttom jag hade. Emil skulle nämligen gå ut om fem minuter...

Körde till Österängsskolan och gjorde några fulingar till för att komma dit i tid. Vi hittade mamma, pappa och Johan S och Emil sprang ut. Och sen var vi i stan och kollade när han och andra åkte runt på sina olika fordon.

Och sen körde vi hem och hela kvällen firades Emil och Jakobs student i Harastorp. Trevligt!

Senare på kvällen följde Fredrik med mig och Johan till stan och vi var på Harry´s och O´Learys. Blev väldigt, väldigt sent i säng, och Fredrik sov över här.

Emil

Kommer troligtvis att skickas som tackkort sedan

Han fick en bil i present av sina kompisar

Zeke firade också såklart

Johan, Anna, Johan

Johan och Anna

Fredrik lagrar mat i kinderna (han är ju trots allt smålänning)

I orangeriet

Torsdag - avslutning

Publicerad 2010-06-10 21:28:33 i Allmänt

Var lite trött imorse. Idag var det skolavslutning och vi började med att äta frukost och glass med niorna. Sedan var det dags för själva avslutningen. Första tårarna kom när Hanna sjöng, så himla fint och underbart...! Det var betygsutdelning osv efter det.

Sensamlades min klass utanför och det fotograferades, vi fick blommor och fina presenter, det togs avsked och det var kramring. Det kändes så overkligt att min underbara klass skulle sluta! Känner dom rättså väl nu efter fyra år... Kommer sakna dom massor, och det kommer var tomt efter dom till hösten. Jag grät och grät ett tag...

När alla elever försvunnit blev vi ganska tramsiga ett tag och sen var det gemensam samling för personalen med lite avtackningar och baguette nr 2 och glass nr 2 idag. Vi fick för första gången en present också, en varsin pocketbok. Jag valde Hypnotisören av Kepler. Körde hem halv två.

Lämnade bilen i hos John i Rickarum, mamma hämtade mig. Den ska lagas igen...

Hem till Harastorp och grejade lite inför morgondagens studentfest.

Åkte med mamma till stan. Jag köpte studentpresenter till Emil, hämtade hans plakat (mkt fin bild!) och var och klippte mig.

Helt slut på kvällen, men samtidigt så uppstressad av veckan att jag inte kunde varva ner. Städade lägenheten istället.

Klass 91

Onsdag - middag

Publicerad 2010-06-10 21:05:52 i Allmänt

Var tidigare på jobbet och satte upp en tipsrunda som eleverna skulle gå under dagen.

Var själv med klassen på förmiddagen, det var halvkaos och superstressigt hela dagen. De skulle städa och tömma sina skåp och lämna tillbaka nycklar, städa klassrum, träna på bussutrymning, brandövning, gå tipsrunda, se film, äta en massa godis som jag köpt åt dem igår, lekar osv. Under tiden skulle vi hinna med att kopiera och fixa med betyg, omdömen, göra bildspel till kvällen och jag vet inte allt. Hann inte äta knappt, levde på mängder av godis hela dagen.

Skulle kört hem i god tid för att fixa lite ärenden och göra vid mig, men blev kallad till möte och blev inte färdig på jobbet. Var i lägenheten kl 17, fixade mig snabbt, och körde en halvtimme senare till jobbet igen.

Avslutningsmiddag för niorna. Hade väldigt roligt med min klass, det blev tre-rätters och sång. Jag och Martina visade vårt fina bildspel som blev uppskattat, många fina bilder från deras fyra år på skolan. De fick också lite gåvor av oss. Olle, Måns och Max som aldrig någonsin har penna med sig till lektionerna fick pennor i format större så de inte gör av med dem. Niklas som sover på lektionerna fick en kudde så det skulle bli skönare att sova på gymnasiet.

Emilia höll ett tal till oss lärare som var väldigt träffande och roligt. Fina, underbara klass! När det var slut plockade vi undan och gjorde iordning till morgondagen.

Fd kuratorn var där också och åkte med mig till K-town, och när jag kom hem stupade jag i säng.

Fin penna som pappa gjort

Jag hade glömt klänningen...

Tisdag - barnens by

Publicerad 2010-06-08 22:03:24 i Allmänt

Idag var vi med niorna i Barnens by, Hästveda. De var sådär positiva, inte kul när de är på det humöret. Vi lekte, grillade korv, spelade fotboll och kubb och en del badade.

Efter jobbet körde jag snabbt till K-town för att ombesikta bilen, men den var fortfarande inte godkänd... Direkt hem till Harastorp där jag hämtade några pennor pappa gjort åt mig, de var jättefina. Kommer bild sen. Skrev fakturor och fikade med mamma och Zeke i nya växthuset.

Tillbaka till stan, bytte snabbt till innebandykläder och sen hämtade Mia och Katti mig. Blev en timmes innebanyd i Vä, svettigt och sanslöst roligt!

Var på Maxi och köpte godis för 450:- till klassen, handlade till byastafetten osv. Jobbade resten av kvällen, gjorde bla en tipsrunda.

Måndag - ös

Publicerad 2010-06-07 20:25:56 i Allmänt

Ösregn hela dagen, hur kul är det? Blev lite inne-lektioner tillslut, det slutade ju aldrig regna!

Dagen gick alldeles för snabbt, har så mycket jag ska hinna med men hann långt ifrån allt. Stressig vecka.

Träning. Jobb. Byastafett.

Söndag - orm

Publicerad 2010-06-06 22:24:37 i Allmänt

Var och köpte nya skor till Johan, köpte ny mat till mig och sen körde vi till stugan i Åhus, där Johans pappa och Malin också var. Läste och slappade lite. Grillade hamburgare. Vid tre körde jag bort till Martina och Johan L, eller rättare sagt hem till Johans trevliga mamma, där jag och Martina fortsatte göra ett bildspel till vår kära klass. Det tar sina lilla tid det där. Men det blir säkert kanonbra när det väl är färdigt.

Efter några timmar körde jag tillbaka till stugan, jag och Johan körde bort till kantarellen och köpte glass. Det blev dagens kvällsmat. Det var så skönt väder så vi satt en stund på stranden men vid 20 körde vi hem till stan.

En löprunda i Björket och sen en del jobb resten av kvällen. Är ganska stressad inför kommande vecka. Mycket som händer och ska göras. Får se hur myckdet som hinns med.

Lördag - gräs och glas

Publicerad 2010-06-05 22:58:03 i Allmänt

Halv fyra i natt dök Emil upp och sov över här. Vi gick sen upp vid 7 och körde alla tre till Harastorp. Jag, Johan, Johan, Emil, pappa och de tre polackerna lade sedan ut 500 m2 gräsmatta. Det var väldigt varmt! När vi var färdiga med det gjorde vi färdigt växthuset, satte in allt glas osv. Vid 21 på kvällen var vi färdiga. Solen tog rätt hårt idag, vi har lite lustiga solbrännor nu :-)

Zeke var väldigt hjälpsam...

Har aldrig sett han förr...

Garage byggs...

Växthus byggs....

Fredag - alvtegen

Publicerad 2010-06-04 21:45:00 i Allmänt

Ännu en dag i solsken, har varit bra (slappa) lektioner idag. Lite glass, betygssnack osv. Märks det är slutet av terminen.

Efter jobbet körde jag direkt till Österäng och satte mig i trädgården och solade/läste och åt godis. Johan dök upp någon timme senare och klippte gräset. Även mamma dök upp och visade upp sin nya frisyr. Underbart! Vid sju körde vi hem. Tvättade och sprang.

Torsdag - strandhugg

Publicerad 2010-06-04 21:03:02 i Allmänt

Idag fick jag och Martina träffa vår nya klass som vi ska ha till hösten. De verkade lugna och fina... Får se hur länge det varar...! Vi lärde oss dessutom alla namn.

Underbart väder idag! Hade dubbelpass i idrott med sjuorna, det var roligare än att ha NO tyckte vi alla samstämmigt.

Satt kvar till halv sex då jag var tvungen att köra från jobbet. Var lite stressad så Johan fick köpa mat till mig. Vi hade Patrik på besök och jag var på strandhugg i tivoliparken med girlsen. Massor av folk var där, vi åt och pratade mest och som vanligt lyssnade vi inte så mycket på artisterna. Men det var en riktigt nice kväll som vi brukar säga.

Malena, även kallad Malle

Katarina - även kallad Katti

Maria - även kallad Mia

Linda - även kallad Lindahls

Sorry Malin, det blev inget foto på dig...

Onsdag - sol

Publicerad 2010-06-02 20:28:56 i Allmänt

Vackert väder och fullt upp beskriver dagen ganska bra. Så skönt med sommar! En hastig anställningsintevju, fika, planering inför nästa vecka osv. Efter jobbet var jag hos Lukas.

Jag skulle egentligen träna men Johan ringde och föreslog grillning och det var självklart mer lockande. Han handlade och vi körde till Österäng och satte på grillen. Men det tog en himla tid för köttet och det blev kallare och kallare eftersom solen försvann. Så vi packade ihop och körde hem igen och gjorde klart maten hemma och åt där. Blir inte alltid som man tänkt sig...

Grey.

Tisdag - innebandy

Publicerad 2010-06-01 21:50:49 i Allmänt

Musikframträdande - helt underbart! Kul att se mina lilla klass visa upp det de tränat in, med varierat resultat!

Har haft friluftsliv idag också, gott med nyponsoppa.

Efter jobbet träffade jag Emil i stan, vi gick och kollade hur hans framtid ska se ut. Eller iallafall vad han ska önska sig i studenpresent. Fixade lite ärenden...

Jag och Katti körde sedan till Vä och spelade innebandy med Lottas nya lag :-) Riktigt roligt!!! Tur det var en liten hall vi var i :-)

Måndag - we keep on fighting

Publicerad 2010-06-01 21:38:35 i Allmänt

Åkte buss till jobbet, eftersom bilen är på lagning. Idrottx3, engelska, samverkansmöte.

Mamma hämtade mig i Vinslöv eftersom jag inte hade någon bil. Vi shoppade lite på ICA innan vi körde hem till Harastorp. Jag skrev fakturor, var ute med Zeke osv. Fixade lite grejor.