lindazvenzon

Torsdag - västkusten

Publicerad 2010-07-29 21:50:08 i Allmänt

Idag blev det ännu en utflykt, denna dag med Malena, Mia och Katti. Vi körde mot väst och körde runt lite. Det blev Skälderviken och Ängelholm innan vi stannade hos Flickorna Lundgren på Skäret och åt en underbart god lunch i en av trädgårdarna. Satt där länge. Det var fint där!

Körde vidare till Arild, Mölle och hamnade sedan i Höganäs, där vi tillslut hittade ett fikaställe (dagens viktigaste måltid).

Sen körde vi hem! Blev en riktigt trevlig dag om jag får säga det själv!!!

Flickorna Lundgren på Skäret

Lunch

Mölle

Onsdag - växt?

Publicerad 2010-07-28 21:13:58 i Allmänt

I natt sov jag i växthuset! Sov på soffdynor, det gick hur bra som helst. Det blev ganska varmt där på morgonen när solen började värma! Jag tror jag växte flera centimeter också!!!

Skrev fakturor osv innan jag och Zeke körde till Åhus. Där hämtade vi Johan och sen gick vi till stranden, nästan till hundbadet. Mamma kom sen lite senare. Zeke var inte så jätteintresserad av att bada, men vi tvingade ut honom så då fick han simma lite för att överleva.

Jag och Johan tog en runda på Maria Magdalena också. Köpte godis och något annat skumt.

Jag körde sedan till stan. Lastade ur bilen som jag har alla mina saker i snart.

Gympa i tivoliparken på kvällen. Sen gick resten av kvällen åt att packa upp allt, tvätta, handla, och fixa en massa. Ska sova i lägenheten i natt, det var längesedan.

Tisdag - österlen igen

Publicerad 2010-07-27 19:49:30 i Allmänt

Zeke är ju som bekant rätt morgontrött. När vi tog vår morgonpromenad vid 8 så gick han sakta, sakta. Det kom en bil, då gick han sakta mitt på vägen och aktade inte sig. Tillslut lade han sig framför bilen och sträckte lite på sig. Så jag fick gå och hämta honom och lyfta honom därifrån. Knäpp den hunden!

Jag, mamma och farmor var på utflykt sedan. Vi var först i Kivik på outlet med mera, och sen på Kiviks musteri. Där åt vi först en supergod lunch innan vi shoppade loss i butiken. De skulle sedan på några trädgårdsaffärer och kolla på blommor, som är det värsta jag vet, vid Tomelilla. Jag satt kvar i bilen och lyssnade på sommarprataren istället...

Sista stoppet var Olof Viktors. Där fikade vi, rättså rejält. Funderade på att ta foto på fikan men insåg att jag skulle då få skämmas rejält... Jag och mamma köpte rätt mycket som vi slukade på kort tid. Det är gott med kakor! Och pannacotta med mera...

Handlade lite i butiken där också, ex saffransskorpor, té och knäckebröd.

Var sen hemma vid 18.

Ägnade alldeles för mycket tid åt Tradera, både jag och mamma är fast för tillfället. Fast hon köper en massa skräp, jag köper ju märkeskläder... Vilket också innebär att det blir lite dyrare för mig. Just nu är jag besatt av Hunkydory.

Stannade i Harastorp. Kanske blir det en runda i Stackedala ikväll?

Uppdatering: Nej det blev inte springning, har ett skoskav som gör att jag inte kan ha skor på. Gillar inte...

olof viktors

Måndag - bil & marianne

Publicerad 2010-07-26 23:07:14 i Allmänt

Idag när vi vaknade sken solen från en klarblå himmel - så glad man blir då!

Tog en strandpromenad innan frukost, det var så lugnt och fridfullt då. Efter frukost gick vi ner och lade oss på stranden. Läste och löste korsord. Och sov. Blev inget bad för mig idag, det var inte så varmt i vattnet.

Jag körde sedan till stan och lägenheten för att vattna blommor, kolla posten och packa om väskan - igen. Var på Elgiganten och lämnade tillbaka en grej.

Till Harastorp. Sommargympa i Rickarum. Det är så härligt när "hela" Vången fallfärdar på cykel till skolgården för lite gympa!

Kvällen tillbringades hos mor och far, snart ska jag gå ner till Anna och Johan och sova där. Kan inte Emil flytta hemifrån snart så man har någonstans att sova???

Söndag - regn hos dig

Publicerad 2010-07-25 20:04:18 i Allmänt

Gick upp vid 8 och åt frukost. Men eftersom det regnade och blåste idag också fanns det ingen mening med att vara vaken, så vi gick ner i vår lilla stuga och lade oss igen och sov några timmar till.

Hela dagen gick åt slapperi. Var och handlade så jag fick stilla mitt godisbehov. Lite matlagning och mer slapp. Skön dag :-) Har dock haft en rejäl släng av magkatarr idag, därav allt godis. För det blir bättre när man äter... Vet inte riktigt om godis är det som rekommenderas....?

Lördag - regn hos mig

Publicerad 2010-07-25 13:18:10 i Allmänt

Det bara regnade och regnade och var kallt. Så vi sov bort hela förmiddagen. Sen åkte vi på utflykt med Johans pappa, det blev lunch på Ingelsta kalkon. Efter det fika i Kivik.

På kvällen var det 70-årskalas i Årröd. Matilda fyllde 20 och Mikael 50, vilket firades med got mat och underhållning i trädgården. Det var väldigt kallt.... Men trevligt!

Fredag - faktura

Publicerad 2010-07-23 23:09:26 i Allmänt

Zeke-promenad. Kändes som att jag ägnade hela dagen åt att jobba/skriva fakturor. De tog liksom aldrig slut. Vi hade Göteborgs-besök av herr Gädda också, det var intressant. Städade bilen.

Efter kvällsmaten körde jag till Åhus. Jag och Johan cyklade ner till hamnen och åt glass, promenerade och var en runda på beachhandbollen, såg finalen. Det är en rätt häftig tillställning det där. Hörs över hela Åhus iaf.

Hem och satte oss med en varsin dator... Snart läggdags.

Torsdag - knivivan

Publicerad 2010-07-22 22:37:38 i Allmänt

Det var jobbigt att ta sig upp idag, har mycket sömnbrist. Gjorde nästan färdigt korsordet jag satt uppe och gjorde i natt... Det går liksom inte att bara göra det halvt.

Packade ihop och jag körde till stan. Packade om och körde vidare till Harastorp.

Vet inte riktigt var tiden tog vägen idag. Farmor var här och fikade, och sen gick vi bort och tog ett dopp i poolen. Det var inte så svalkande eftersom det var 38 grader varmt i vattnet...

På kvällen skrev jag ett stort antal fakturor och tog mig även till Stackedala för lite löpning. Det blev två rundor, det vill säga 5 km. Backarna är jobbiga, det är bara att konstatera. Men det var skönt att springa faktiskt. Sen är man pigg som en mört efter det!

Sover i min lilla stuga i natt.

Bilder - cykel

Kåseberga

Ales stenar

Finally!!!

Snälla, kom och hämta oss!

Onsdag - Simrishamn-Ystad

Publicerad 2010-07-22 14:15:25 i Allmänt

Vi vaknade ganska tidigt, åt en halv macka, godis, bigaråer och en drickyoghurt till frukost. Packade ihop allt och cyklade vidare. Cyklade längs kusten nästan hela tiden, fantastiska byar och utsikter! Delmålet var Sandhammaren, där vi åt och vilade. Det var inte så soligt så vi stannade inte så länge. Men när vi cyklade därifrån kom både solen och värmen...

Nästa delmål var Kåseberga och Ales stenar, det blev glass, guidning, promenad, information osv. Fint. Har inte varit där sen jag var liten.

Och sen cyklade vi vidare till semesterns slutmål - Ystad. En del krämpor fick vi under dag två. Jag fick jätteont i knäna framförallt, och på andra ställen. Johan har en ganska öm rumpa....

Skönt att komma fram. Åt och köpte godis, var vid saltsjöbadet innan vi tog bussen från Ystad till Degeberga på kvällen. Där hämtade Johans pappa oss, våra cyklar och packning och tog oss hem till stugan. Skönt med en dusch och mjuk säng!

Tisdag - cykelsemester

Publicerad 2010-07-22 14:09:50 i Allmänt

Upp tidigt och packade på cyklarna. Det var inte mycket vi hade med oss; sovsäckar, liggunderlag, tält, handduk, och någon tröja typ. Johan fick ha all packning på sin cykel eftersom jag inte har någon pakethållare (man är väl smart när man köper cykel!) fast jag fick ha en ryggsäck att ha maten i.

Vi cyklade från Åhus till Simrishamn. Gjorde några stopp för matintag, och när vi kom till Kivik gled vi förbi den långa bilkön och gick in på marknaden. Det var väldigt mycket folk där, och det var väldigt varmt. Jag köpte såklart lite lakrisstänger, jag har ju blivit beroende av dem. Åt årets andra langos till lunch.

Gick sen ner till stranden och låg där och vilade upp oss inför sista delen av resan. Det låg några speciella människor bredvid oss, vi fick se och höra mer än vad vi ville om man säger så. Gasch!!!

I Simrishamn åt vi på torget, där vi satt bredvid några speciella människor igen. Man får vara med om en del på sådana här semestrar :-)

När vi tillslut hittade ett ställe vi skulle tälta på, var det i en kohage/naturreservat vid havet. Jättefint tyckte vi. Vi hade precis fått upp tältet och gjort oss hemmastadda när tre tjurar närmade sig. De var väldigt nyfikna och var på väg in i tältet nästan. Den ena kliade näsan på Johans cykelstyre. Jag försökte skrämma iväg dem, men det fick bara effekten att de blev lite aggressiva och kom ännu närmre. Tillslut var vi omringade och insåg att vi kanske inte kunde sova där med risk för att bli ihjältrampade/komat. När den ena började attackera mig tog vi beslutet att ta våra saker och springa därifrån. Tältet bara rycktes upp och sattes sedan på en parkeringsplats.

Parkeringsplatsen var stendhård, så vi fick inte ner tältpinnarna. Vi låg alltså med tältet över oss under natten, som var lite lätt fuktigt. Det var en rätt hård yta att sova på med. Det var kokhett i tältet så jag låg ovanpå sovsäcken, utan kläder och med tältdörren öppen. Sov någon timme den natten...  En natt vi lär glömma i sista taget. Men vi hade väldigt roligt!!!!

Måndag - Österlen

Publicerad 2010-07-19 20:05:33 i Allmänt

Vi frös oss igenom natten, lite ovanligt eftersom man brukar svettas på nätterna i vanliga fall. Det är ett litet köldhåll den där lilla stugan tydligen.

Jag, Malena och Jennie hade en heldag tillsammans, där vi styrde kosan (bilen) mot Österlen. Började med Kivik, där vi var på outlet och i chokladaffär där vi köpte några godisbitar.

Vidare till Hylkegården där vi satt i trädgården bland roserna och åt paj, med utsikt över havet. Fint! Satt där en lång stund och pratade. Åt vår inköpta choklad också, med andakt eftersom varje bit kostade 12:- Men god var den!

Körde vidare, till Brösarp där vi fkade. Det var nog dagens roligaste stund på kafé Smulan :-) Efter ett besök på ICA för att köpa bruna bönor körde vi hemåt.

Sommargympa inställd ikväll, istället en löprunda. Packa inför morgondagen, då blir det cykelsemester!

Utsikt från Hylkegården

Jennie ska äta paj

Så även Malena

Choklad!

Söndag - slitstark

Publicerad 2010-07-18 21:26:40 i Allmänt

Kl 12 vaknade vi...

På min "morgon"promenad var allt som vanligt igen. Allt var bortplockat, folket borta, alldeles tyst, staden död. Kristianstadsdagarna är helt enkelt över.

Vi packade ihop oss (igen) och körde till Harastorp. Vi var så trötta så det blev mest att vi sov. Först låg vi i växthuset innan det blev för varmt så vi flyttade ut på gräsmattan. Lite lätt sltina idag.

På kvällen blev det grillning med familj och snart sova i stugan.

Den officiella sidan för Rickarums El´s bilder: Åhus beachsoccer - bilder

Lördag - inflyttningsfest

Publicerad 2010-07-18 19:20:48 i Allmänt

Fixade lite på ärenden på stan, sen köpte vi ett tält eftersom vi ska på cykelsemester :-)

Wilmer kom till oss och vi var på Barnens salonger med honom och mamma, på museets innergård. Trevligt. Sen var vi på torget där vi åt, lyssnade på musik och busade. När vi gick hem somnade han och vi sov alla tre sen när vi kommit hem.

På kvällen var jag på inflyttningsfest hos Malin, tillsammans med ett antal andra tjejer. Trevligt. Och varmt! När jag skulle gå dit gick påsen plötsligt sönder och allt innehåll ramla i marken och gick sönder. Det sprutade cider åt alla håll. Prcis bredvid stod ett gäng killar. Det var inte så kul...

Var på stan senare på kvällen/natten. Var sen hemma vid två eller nåt.

Johan & Wilmer

Barnens salonger

Mamma

Finn fem fel? Ett är i alla fall att blusen visst hamnat ut och in....!!!

Sent på natten...

Fredag - c4

Publicerad 2010-07-17 12:17:40 i Allmänt

Det såg ut att bli en underbar dag så vi begav oss till Åhus. Mycket riktigt klarnade det upp så det blev en dag på stranden. Gött. Efter lite slöande i stugan körde vi till stan igen.

Begav oss ut på stan på kvällen, jag och Johan. Åt älgwok till kvällsmat, satt på en bänk och tittade på en massa folk och träffade känt folk. Åt lite godis under tiden.

Fikade med mamma, pappa och Zeke. Gick runt lite, träffade mer känt folk på Stora torg där vi diggade till Smen´s baglomma innan det blev dags att gå hem. Hade en trevlig afton.

Torsdag - stäng dörren efter dig

Publicerad 2010-07-15 23:17:06 i Allmänt

Det regnade bara så det var inte lönt att gå upp tyckte vi och sov till 12...

Det blev lite fixande så som handling, tvättning, städning men annars mest slapp. Vi var på stan på eftermiddagen och åt langos/wokad älg. Gott, det måste ju slinka ner en langos om året åtminstone.

På kvällen var jag, Johan, Micke, Mia, Katti och Malena i tivoliparken och hade picknick. Det var reggaekväll där, och vi satt utanför i solen och lyssnade och åt.

Gick sen upp på stan och lyssnade på Fibes oh Fibes innan vi gick hem igen.

Onsdag - Krilledays

Publicerad 2010-07-15 13:24:10 i Allmänt

Dagen tillbringades på stranden med familj och släkt. Det blev en del bad med Wilmer och sen gick jag och Johan bort till Kantarellen och köpte glass. En stor Otto-glass blev det, sen var man mätt!

Packade ihop oss efter några dagar i stugan och körde in till stan.

På kvällen var jag, Johan, Hannes, Katti, Mia och Micke på Kristianstad restaurang och steakhouse och åt grillbuffé. Mycket gott, blev lite för mätt bara. Vimlade runt lite och satt på torget innan vi begav oss hem vid 01 efter ännu en tropisk natt in K-town på Kristianstadsdagarna :-) (Till tonerna av BlackJack i bakgrunden)

Tisdag - variation

Publicerad 2010-07-13 18:20:23 i Allmänt

Dagen spenderades på stranden med delar av Johans familj och släkt. Det var sol, det åskade och det ösregnade om vartannat! Det var verkligen varierat väder! Men jag badade för första gången i havet i år!

När vi kom tillbaka till stugan åt vi min paj, lekte med Wilmer osv. Trött - sov.

Pizza till kvällsmat.

Uppdatering:

Senare på kvällen sprang jag röda spåret vid campingen, medan Johan cyklade bredvid, vi avslutade på stranden och tog ett kvällsdopp i havet. Det var riktigt härligt!

Måndag - sommargympa

Publicerad 2010-07-13 16:27:11 i Allmänt

Gick en lång promenad längs skjutfältet och stranden innan det blev frukost. Inte så fint väder så det blev mest slapp idag. Jag löste korsord, läste, satt vid datorn osv medan Johan tvättade stugan.

På eftermiddagen körde jag in till stan och pluspraktiken där jag träffade kiropraktorn Daniel som försökte rätta till min rygg som gör så ont. Det blev bättre, men inte bra. Fick lite övningar jag ska göra till nästa gång jag ska dit.

Hem till Harastorp en runda innan det var dags för sommargympa i Rickarum. Trots värmen hade några tagit sig dit, men vi var inte så många...

Tillbaka hos mamma coh pappa åt vi jordgubbar och glass tillsammans med delar av familjen Wramneby. Emil skulle ut och springa så jag och Zeke hängde på, fast jag tog cykeln :-)

Senare körde jag tillbaka till stugan i Åhus efter jag gjort en rabarberpaj.

Söndag - ohoj

Publicerad 2010-07-12 13:19:52 i Allmänt

När vi väl kommit upp tog det en evighet (för vissa) att packa ihop oss. Det är mycket som ska med.

Körde till stranden, och på den vägen vi skulle in på var det full kaos. Inga lediga platser, bilar skulle åt båda hållen...

Tillslut kom vi ner till stranden, till Mia, Micke och Katti. Solade, slappade, läste, sov. Gött. Varmt.

Sen körde vi till stugan, grillade, lekte med Wilmer, kollade på fotboll, åt godis osv. Sov där.

Lördag - cocktailparty

Publicerad 2010-07-11 21:12:05 i Allmänt

Jag och Zeke är lika morgontrötta båda två så det tog lite tid för oss att komma upp. Vi tog en promenad innan vi packade ihop oss och körde till Harastorp. Jag och Emil gick ner till poolen och badade, skönt med lite svalka. Låg där en stund men sen blev det för varmt så jag gick upp till huset igen och städade och dammsugade där. Det blev man ju inte mindre sval av...

Lämnade Zeke hos Anna och Johan, körde sedan till stan. Tog det lite lugnt, gjorde mig iordning.

På kvällen var det cocktailparty hos Mia, en trevlig tradition! Det var så varmt! Fast man satt stilla rann svetten av oss, det är en underlig känsla. Drack fantastiskt goda drinkar och hade en supertrevlig kväll. Senare gick vi ut på stan och kollade läget på Kristianstadsdagarna.

Piggelin

Maria och Katarina

Malena och Linda

Martina och Malin

Svettiga pannor

Man får fläkta lite ibland...

Ja. Typ.

Fredag - Strand

Publicerad 2010-07-10 12:20:15 i Allmänt

Jag, Johanna och Rut körde till stranden idag, Snickarhaken. Skönt, varmt! Lilla Rut var lika förtjusande som alltid och det blev en härlig dag.

Zeke kom på eftermiddagen för att spendera lite tid i stan medan mamma och pappa körde på minisemester till Karlskrona. Vi var ute och gick med honom en runda, han var så varm så han höll på att krevera. Fick bära upp honom för trapporna när vi kom hem.

Duschade och gjorde oss i ordning, träffade Malena, Kattia och Mia på stan. Kollade på Startskottet och sen åt vi på torget. Zeke var med hela kvällen, han gillar att vara på stan. Han fick en del mat också, den lilla bortskämda saken. Gick runt en del, träffade lite känt folk. Det var tropisk hetta sent på kvällen, det är man knappast van vid.
Zeke låg sedan och flåsade i min säng halva natten, han var helt slut.

Torsdag - Bosarp

Publicerad 2010-07-09 15:31:39 i Allmänt

Började med att köra till Tollarp och lämna kvitto hos Wramneby innan jag körde till Harastorp.

Cyklade till Årröd där jag mötte upp Mia och Katti. Vi cyklade vidare till Bosarpssjön över åsen och det var jobbigt i vissa backar! Men så underbart! Sommar, sol, landet, cykla - allt bara var så fint! Köpte jordgubbar på vägen. Tyvärr fick Mia punka på slutet men det ordna sig ändå.

Väl framme solade vi, åt medhavd lunch, jordgubbar, köpte glass. En del badade. Hade en skön dag helt enkelt. På eftermiddagen cyklade vi hemåt igen och plockade lite blåbär längs vägen.

Jag skrev lite fakturor osv, och senare på kvällen körde jag till Tollarp igen, till "Wanstadius massagestudio" för att få rygg tillfixad. Underbart!

Tillslut hem till lägenheten och sovdags.

Onsdag - besöksdag

Publicerad 2010-07-07 20:38:49 i Allmänt

På förmiddagen körde jag och hälsade på LM på hans jobb. Blev bjuden på frukost, fick köpa en fin jacka till fint pris osv. Satt och pratade om livet innan jag körde hem igen.

På eftermiddagen var jag och köpte sushi åt mig och Johanna, och sen körde jag hem till henne och Rut med maten, som vi åt. Satt ute hela eftermiddagen och pratade och åt goda muffins, lekte med glada och söta Rutan och hade det bra.

Hem och lagade mat innan det var dags för Johannas core-pass på Friskis.

Nu är det VM-semi plus godis som gäller!

Tisdag - moln

Publicerad 2010-07-06 20:38:13 i Allmänt

Laddade ner senaste Grey´s anatomy-avsnitten som jag missat, och såg dem. Kan ju inte missa slutet när jag sett alla andra avsnitt.

Fixade lite grejor som vanligt, ex var på Maxi och handlade. På eftermiddagen träffade jag Mia på stan, vi satt mest och snackade och åt jordgubbar, men jag hann även med att köpa ett par skor.

Hem och duschade och städade eftersom vi skulle få Stockholmsbesök på kvällen. Fast de kom aldrig.

Johan P var på besök och fick lite foto.

När Johan kom hem gick vi till House of Bagels och intog en hot chicken till kvällsmat. Efter det promenerade vi ner till söder och hälsade på Malin och Patrik i deras nya lägenhet.

Och nu sitter jag och funderar på om jag ska springa eller inte.

Måndag - slappedag

Publicerad 2010-07-06 09:30:47 i Allmänt

Promenad, köpte jordgubbar som åts till frukost och fixade lite innan jag körde till Harastorp. Läste, korsord, samtalade, solade, fika, åt, Zeke-bus osv.

På kvällen var det sommargympa i Rickarum.

Bilder - Beachsoccer

Intersport Syd - Rickarums El 2-5

Söndag - brons

Publicerad 2010-07-04 18:57:04 i Allmänt

Johan plus hans pappa klippte gräset medan jag rensade gräset från kottar innan det blev jordgubbar till lunch. Jag och Johan cyklade sedan ner till stranden och 13.20 var det dags för kvartsfinal i beachsoccern. Vi var ganska säkra på att vi skulle förlora men helt oväntat vann vi matchen och gick vidare till semifinal. Den förlorade vi däremot. Det blev alltså en sista match där vi spelade om tredje platsen. Vi fick möta Intersport syd som vi förlorade mot i gruppspelet. Men vi vann visst mot dem och kom alltså trea i a-slutspelet. Duktigt gjort av oss!

En stor del i vår framgång kan vara nyförvärvet, 14-åriga Albin, som var en riktig stjärna!

Det var sedan prisutdelning och vi fick medalj. Fotografering av laget, sen tack och hej.

Vi har inte haft någon taktik överhuvudtaget, inte pratat ihop oss innan matcherna eller i pauserna, vi har knappt värmt upp innan och vi satsade definitivt inte på en finalplats. Men ibland går det inte som man tänkt sig, bra eller dåligt!

Vi cyklade tillbaka till stugan där det var lite släktingar på besök. På kvällen körde vi tillbaka till stan. Tillbaka till verkligheten. Varit en skön helg.

Lördag - beachsoccer

Publicerad 2010-07-03 22:39:57 i Allmänt

Jag och Johan cyklade ner till stranden och träffade resten av laget, Rickarums El. Efter en rätt klen uppvärmning var det dags för första matchen i Åhus beachsoccer - företagsklassen. Men laget dök inte upp, så vi vann den på wo. Men vi hittade ett lag vi kunde spela mot ändå för skojs skull.

Nästa match förlorade vi, och tredje vann vi. Det innebar att vi blev tvåa i vår grupp och gick vidare i A-slutspelet imorgon. Mellan matcherna var det solning som gällde och mat- och vattenintag. Träffade lite folk man kände och det var bra stämning där.

Kul dag, kul att få spela lite fotboll. Men det märks att det var ca 10 år sedan jag spelade... Vårt lag behöver väl träna mest på kondition, teknik, snabbhet, luftspelet.....

När vi cyklat tillbaka till stugan, jag duschat och vi fikat med grannen, var jag så trött så jag fick gå och lägga mig och sova. Jobbigt att spela fotboll!

Jag och Johan körde och handlade mat och sedan grillade vi i stugan, eller utanför. Gott. Sen gick vi ner till stranden och satt där en stund, åt godis och njöt av kvällen. Underbart. Stranden is da place!

Lite VM-fotboll blev det också.

Fredag - hamnfest

Publicerad 2010-07-02 21:56:20 i Allmänt

Upp tidigt och tvättade, internetade, fixade ärenden. Sedan körde jag och hämtade Mia och vi tog oss till Åhus och stranden. Tillbringade någrat timmar där, gött!

Jag körde sedan till Elgiganten och impulsköpte en ny dator. Jag är så less på min gamla, tröga, sega, dumma virusdator så jag slog till och köpte en ny bara sådär. Och den verkar bra!

Hem och lekte med dator, kokade rabarber/jordgubbskräm och packade ihop mig, eller mina saker iaf. Man packar upp och man packar ner...

Helgen kommer att spenderas i Åhus så vi körde ner till stugan. Cyklade direkt ner till hamnen där det var hamnfest och där åt vi. Lyssnade på Emil Sigfridsson mfl. Trevlig. Men ack så kallt, så vi cyklade hem rätt snart igen.

Torsdag - ny bil

Publicerad 2010-07-02 08:56:09 i Allmänt

Fredrik ringde och sa att jag kunde komma och hämta mina nya bil idag! Jag körde först till Harastorp och tvättade min nuvarande bil och städade den lite hastigt, sen körde jag och mamma till Bil-Månsson i Hörby. Jag lämnade min fina Ford Puma och hämtade min nya Volvo C30! Lite skillnad :-)

Jag lämnade mamma hos tandläkaren i Tollarp på vägen hem, och jag körde och handlade lunch till mig själv och fika till eftermiddagen - belöning när man varit hos tandläkaren. Gärna så mycket socker som möjligt!

Hann typ hem och äta, sen körde jag och Zeke och hämtade mamma.

Fikade och tog det lugnt.

På kvällen var jag, Johan, Mia, Micke, Malena och Katti i Tivoliparken och lyssnade på Cockies ´n´ Beans med en massa annat folk, och hade picknick. Nice!

Volvo C30 11.

Ford Puma

Onsdag - träning

Publicerad 2010-07-01 17:42:07 i Allmänt

Var hemma hela dagen i lägenheten. Hittade på en massa "måste-grejor" och stressade runt. Helt sjukligt beteende. Jag har sommarlov! Fick dessutom virus på datorn - igen. Blir lite trött på det.

På kvällen tränade jag och pojkarna beachsoccer på Slättängsskolan, inför helgen. Rickarums El har ju lag i företagsklassen. Det gick jättebra - typ. Kommer bli intressant. Men det är roligt iallafall!