lindazvenzon

Tisdag - cykelsemester

Publicerad 2010-07-22 14:09:50 i Allmänt

Upp tidigt och packade på cyklarna. Det var inte mycket vi hade med oss; sovsäckar, liggunderlag, tält, handduk, och någon tröja typ. Johan fick ha all packning på sin cykel eftersom jag inte har någon pakethållare (man är väl smart när man köper cykel!) fast jag fick ha en ryggsäck att ha maten i.

Vi cyklade från Åhus till Simrishamn. Gjorde några stopp för matintag, och när vi kom till Kivik gled vi förbi den långa bilkön och gick in på marknaden. Det var väldigt mycket folk där, och det var väldigt varmt. Jag köpte såklart lite lakrisstänger, jag har ju blivit beroende av dem. Åt årets andra langos till lunch.

Gick sen ner till stranden och låg där och vilade upp oss inför sista delen av resan. Det låg några speciella människor bredvid oss, vi fick se och höra mer än vad vi ville om man säger så. Gasch!!!

I Simrishamn åt vi på torget, där vi satt bredvid några speciella människor igen. Man får vara med om en del på sådana här semestrar :-)

När vi tillslut hittade ett ställe vi skulle tälta på, var det i en kohage/naturreservat vid havet. Jättefint tyckte vi. Vi hade precis fått upp tältet och gjort oss hemmastadda när tre tjurar närmade sig. De var väldigt nyfikna och var på väg in i tältet nästan. Den ena kliade näsan på Johans cykelstyre. Jag försökte skrämma iväg dem, men det fick bara effekten att de blev lite aggressiva och kom ännu närmre. Tillslut var vi omringade och insåg att vi kanske inte kunde sova där med risk för att bli ihjältrampade/komat. När den ena började attackera mig tog vi beslutet att ta våra saker och springa därifrån. Tältet bara rycktes upp och sattes sedan på en parkeringsplats.

Parkeringsplatsen var stendhård, så vi fick inte ner tältpinnarna. Vi låg alltså med tältet över oss under natten, som var lite lätt fuktigt. Det var en rätt hård yta att sova på med. Det var kokhett i tältet så jag låg ovanpå sovsäcken, utan kläder och med tältdörren öppen. Sov någon timme den natten...  En natt vi lär glömma i sista taget. Men vi hade väldigt roligt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela