lindazvenzon

Liam 10 månader

Publicerad 2012-12-30 14:04:56 i

Han har äntligen lärt sig krypa ordentligt, sedan sju månaders ålder har han ålat.

Han är väldigt mammig, måste hänga på mig, bäras av mig eller står han och drar i benen på mig. Blir ledsen när jag går ifrån honom.

Han är duktig på att somna på kvällen. Men han sover fortfarande dåligt på nätterna, vaknar hela tiden. Ibland är han jätteledsen och det tar tid innan han lugnar sig. Ibland vill han busa och leka.

Han bits inte lika mycket längre, men gillar att dra mig i håret.

Han älskar all mat, och äter med god aptit. Blir arg när maten är slut.

Han hittar små, små saker på golvet som han är ganska duktig på att få upp. Han sitter med sitt lilla pekfinger och kämpar.

Han bajsar när han badar. Men gillar annars att bada.

Han gillar fjärrkontroller, telefoner och min dator. Annars leker han gärna med sin skolbuss, välter torn av klossar som man bygger åt honom och bläddra våldsamt i böcker. Det är också populärt att dra ut lådor och få ut alla saker på så kort tid som möjligt.

Han reser sig mot saker och går utefter möbler eller med sin gå-vagn.

Han skrattar när man jagar honom, kittlar honom eller skrämmer honom.

Han gillar att leka titt-ut med gosen över sitt ansikte, han tar själv bort den eller lägger över den.

Han gillar att han nappen uppochner.

Han sover ute nästan varje dag och är ganska nöjd med att åka i vagnen.

Han hatar att byta blöja och klä på sig.

Han är duktig när vi är iväg,

Han vinkar, men bara med högerhanden.

Han försöker klappa ibland.

Hans favoritsång är Mormors lilla kråka. När man börjar sjunga slinker han ner i diket direkt.

Han vet var lampan är, och visar var hans tunga är genom att sträcka ut den och peka på den.

Han ”pratar” mycket, han kan säga mamma och så mimar/säger han lampa.

Han härmar mycket, vill gärna göra som favoriten Gustav gör.

Han har ett himla humör, såfort något går emot honom blir han så arg. Undrar vem han fått de ifrån...?

Han är dessutom den allra bästa man kan tänka sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela