lindazvenzon

Lördag - beachsoccer

Publicerad 2010-07-03 22:39:57 i Allmänt

Jag och Johan cyklade ner till stranden och träffade resten av laget, Rickarums El. Efter en rätt klen uppvärmning var det dags för första matchen i Åhus beachsoccer - företagsklassen. Men laget dök inte upp, så vi vann den på wo. Men vi hittade ett lag vi kunde spela mot ändå för skojs skull.

Nästa match förlorade vi, och tredje vann vi. Det innebar att vi blev tvåa i vår grupp och gick vidare i A-slutspelet imorgon. Mellan matcherna var det solning som gällde och mat- och vattenintag. Träffade lite folk man kände och det var bra stämning där.

Kul dag, kul att få spela lite fotboll. Men det märks att det var ca 10 år sedan jag spelade... Vårt lag behöver väl träna mest på kondition, teknik, snabbhet, luftspelet.....

När vi cyklat tillbaka till stugan, jag duschat och vi fikat med grannen, var jag så trött så jag fick gå och lägga mig och sova. Jobbigt att spela fotboll!

Jag och Johan körde och handlade mat och sedan grillade vi i stugan, eller utanför. Gott. Sen gick vi ner till stranden och satt där en stund, åt godis och njöt av kvällen. Underbart. Stranden is da place!

Lite VM-fotboll blev det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela