lindazvenzon

Tisdag - österlen igen

Publicerad 2010-07-27 19:49:30 i Allmänt

Zeke är ju som bekant rätt morgontrött. När vi tog vår morgonpromenad vid 8 så gick han sakta, sakta. Det kom en bil, då gick han sakta mitt på vägen och aktade inte sig. Tillslut lade han sig framför bilen och sträckte lite på sig. Så jag fick gå och hämta honom och lyfta honom därifrån. Knäpp den hunden!

Jag, mamma och farmor var på utflykt sedan. Vi var först i Kivik på outlet med mera, och sen på Kiviks musteri. Där åt vi först en supergod lunch innan vi shoppade loss i butiken. De skulle sedan på några trädgårdsaffärer och kolla på blommor, som är det värsta jag vet, vid Tomelilla. Jag satt kvar i bilen och lyssnade på sommarprataren istället...

Sista stoppet var Olof Viktors. Där fikade vi, rättså rejält. Funderade på att ta foto på fikan men insåg att jag skulle då få skämmas rejält... Jag och mamma köpte rätt mycket som vi slukade på kort tid. Det är gott med kakor! Och pannacotta med mera...

Handlade lite i butiken där också, ex saffransskorpor, té och knäckebröd.

Var sen hemma vid 18.

Ägnade alldeles för mycket tid åt Tradera, både jag och mamma är fast för tillfället. Fast hon köper en massa skräp, jag köper ju märkeskläder... Vilket också innebär att det blir lite dyrare för mig. Just nu är jag besatt av Hunkydory.

Stannade i Harastorp. Kanske blir det en runda i Stackedala ikväll?

Uppdatering: Nej det blev inte springning, har ett skoskav som gör att jag inte kan ha skor på. Gillar inte...

olof viktors

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela