lindazvenzon

Fredag - nästan wakeboard

Publicerad 2008-08-01 23:29:41 i Allmänt

Efter en ensam morgonpromenad (och frukost) körde jag ner till Åhus, hämtade Malin och vi handlade mat så vi skulle klara oss under dagen. Till stugan och sen ner till stranden där de flesta av hennes familjemedlemmar redan var. Solade... Johan P kom och hälsa på och sen var jag, Malin, Johan och Karro och åt glass. Det var ganska kladdigt för vissa...

Tillbaks till stugan och fixa mat, körde till Yngsjö. Dit kom även Maria, Katti och Micke. Och sen kom Henke och Patrik med båt dit. Vi skulle köra lite wakeboard men det var väldigt mycket vågor i havet. Medan vi väntade på att vågorna skulle försvinna så spelade vi volleyboll. Oj så kassa vi var! Katastrof! Vi var tydligen inte lika bra på volleyboll som på fotboll...

Sen ville jag köra lite wakeboard ändå. På med våtdräkt. Problem uppstod direkt när jag skulle ta mig upp i båten... Jag är som sagt inte så smidig... Körde ut en bit och sedan uppstod problem nummer två. Hur jag skulle få på mig wakeboarden i vattnet. Problemet löstes genom att vi körde in till stranden igen och jag satt på kanten på båten, Henke stod i vattnet och försökte få på den på mina fötter, Det var ganska mycket vågor fortfarande och båten ville inte riktigt ligga still. Plötsligt ramlar jag baklänges ner i båten!!! Låg sedan på rygg i båten med benen i luften och kom inte upp. Det var ganska roligt....!

Fick tillslut på den och jag kastade mig ut i vattnet från båten. Låg sedan på mage och försökte få tag i repet jag skulle hålla i. Nästa problem. Det var för mycket vågor, båten hoppade rundor och repet gick inte att sträcka ut och hamnade i propellern (motorn). Och där låg jag i vågorna med en wakeboard och försökte hålla mig flytande... Tillslut fick vi avbryta det hela, blev aldrig något åkande för mig. Men det var ett kul försök. Och det blev en hel del badande...!

Efteråt grillade vi på stranden, lika mysigt idag! Sägs att det är sista fina dagen idag i sommar. Hoppas inte det, vill ha mer sommar! Älskar att vara på stranden, dagar och kvällar.

Skjutsade hem Malin till stugan och fick hennes nycklar. Jag körde till stan, till Malin och Patriks lägenhet och hämtade lite kläder åt henne.

Mamma mådde sämre idag och hade hög feber och blev inlagd på hospitalet. Inte bra. Fick svar från Lund idag, bra besked!!!

Bilder kommer senare...

/Z

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela