lindazvenzon

Lördag - kräftskiva

Publicerad 2008-08-24 12:34:25 i Allmänt

Blev hämtad av Johan, Patrik och Malin, hämtade Malena på vägen och sen till Henke för uppladdning inför kvällens kräftskiva. Hann inte ladda så länge innan det var dags att  gå till KFF:s klubbstuga för Marias, Kattis och Mickes kräftskiva. Ganska mycket folk, en hel del för mig okända. Pilla kräftor, drack för mycket och sjöng (inte jag dock). Femkampen regnade bort och blev en trekamp, som vanns av mitt lag såklart! Fina minnen från lågstadiet kom upp, som när jag var träd med bjällror, Jens var kung som åt godis och Malena var fröken kulör. Det var en fin tid det. Hade sjukt roligt, helt plötsligt var klockan 3 och det var dags för promenad hemåt.

Ibland får man som man vill, ibland inte... Ibland vet man inte.

Dagens enirofråga: Vad heter Jakob i Jakobs stege?
Svar: Jakob i Jakobs stege hette, tro det eller ej, Jakob. Jakobs stege är, enligt gamla testamentet, en stege som fungerade som en "länk" mellan Gud och människan. Enligt 1 Mos 28:12 såg Jakob denna stege, eller trappa, i en dröm.

Vi vet alltså fortfarande inte vad Jakob heter i efternamn. Efter vissa efterforskningar: Jacob Dahlin
Änglar klättrar på Jakobs stege vid kyrkan Bath Abbey.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela