lindazvenzon

Fredag - julavslutning

Publicerad 2008-12-20 14:19:55 i Allmänt

Sista dagen - julavslutning.
Först lekte vi lite med klassen och efter det var det julshow för hela skolan  i idrottshallen. Var lite nervös inför mitt framträdande.

Först gick Tobbe "the bodyguard" in och kollade så att allt var säkert. Så kom jag, med för liten skinnjacka, kort kjol, stövlar och piska. Jag hetter idrottsläraren "Linda The whip". När jag rullat ut långmattan kom mina "elever"  (personal) in, och ställde upp sig. Jag frågade om alla skulle vara med, nej det var ingen som skulle va med - alla hade lapp med sig hemifrån att de inte skulle vara med. Men efter att jag slagit lite med piskan och blåste för fullt i visselpipan så fick de va med ändå. Vi hade tränat på dessa konster hela terminen som nu skulle visas upp. Men tyvärr misslyckades alla mer eller mindre... Mycket uppskattat! Och det gick väl rättså bra för att vara så improviserat som det var... Resten av dagen blev jag kallad The Whip av alla. Hoppas de glömmer det till nästa termin... Kollegan fick i uppdrag att vara fotograf - jag fick tjugo foto på golvet. Tack!

Efter showen lekte vi lite till i klassrummet och sen åt vi julbord. Jag och Martina var såklart lite tramsiga som vi ofta blir...! När betygen var utdelade och det kramats färdigt så var det jullov!!! Delade ut julklappar till några väl valda personer (Martina och Eryd) och körde sedan hem vid 13.


Har alltid ångest när det är avslutningar... Jobbigt.

Kollegan kom direkt och hälsa på och fika, jag sov efter det - kunde omöjligt hålla mig vaken - och sen var jag på stan och handla julklappar. Börja närma sig slutet nu.

Och sen dök Y upp, helt utan förvarning. Fick blomma och present!

Körde till Harastorp och hämtade lite grejor och sen till Rickarum. Fredax julfest!!! Årets händelse!

De flesta kom, roligt. Enligt tradition så drack vi glögg och åt pepparkakor, lekte köttarleken, spannen, mjölkpaketet och hade såklart en ny lek också - tvärtomleken. Sedan åt vi gröt, diskuterade framtiden, och tillslut kom tomten och det blev julklappsutdelning med rim på paketen. Riktigt roligt ikväll och kul att träffa de som man så sällan träffar nuförtiden! Var hemma 00.00. Lekte med Zeke och somna sent.

På morgonen är man skinnbrud med piska, på kvällen är man tomte... Hmm...

Tobbe "The bodyguard"


Eleverna


The Whip med elever




"Taggen"


Tomtarna kom på besök


Spannen


Mjölkpaketet (Magnus och Oscar)


Tvärtomleken


David

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela