lindazvenzon

Fredag - ingen bra dag

Publicerad 2008-10-31 20:05:44 i Allmänt

Idag har inte varit en bra dag. Känns som att man inte skulle gått upp överhuvudtaget...

Y gick upp halv 7 och när han gått till jobbet trodde jag att jag skulle somna igen och få sova. Men icke. Då var jag så pigg så. Läste, prata i telefon och tog ett efterlängtat bad. Plötsligt var klockan alldeles för mycket... Körde till Väla för att shoppa lite.

Sen hem till Harastorp för att hämta mina vinterdäck. Johan hade lagt fram dem för att det skulle gå snabbare, eftersom jag hade ganska bråttom. Hittade fyra påsar att lägga däcken i. Men de luktade bara kattpiss. Så det slutade med att både jag och bilen luktade kattpiss. Och det är ju inte en av mina favoritdofter. Körde in till stan, till Vianor. Däcken som beställdes igår var fel storlek så de fick leta upp nya. Och de var såklart dyrare. Varför inte? De tog av mina sommardäck och då upptäcker de att de fälgar jag har med mig inte alls passar... Johan har lagt fram fel däck till mig och det blir inga nya vinterdäck vid detta besöket heller. Har inte tid/ork/lust att köra till Harastorp igen för att hämta de däck som faktiskt tillhör. Fick ett mindre sammanbrott. Inte ätit på hela dagen, stressat en hel del och så bara blev det som det blev. Har inte tid att fixa med det nån annan dag.

Var hos skräddaren Josef och hämtade Y´s kostym.

Spelade sedan squash med kollegan. Och det gick ju som det gick. Inte så bra för min del alltså.

Var hos Malin och hämta/lämna grejor.

Hade bara en liten stund på mig att äta och duscha eftersom jag skulle på bio med Mia och Katti. Men de hade lite tåg-strul och hann inte i tid. Så jag sprang till bion och lämna tillbaka biljetterna igen. Lite synd, men det kommer fler gånger. Slutade med en lugn hemmakväll för mig själv. Var ju ett tag sen sist så det var kanske inte helt fel?

Har en sån konstig orolig känsla i magen hela tiden som inte vill försvinna. Nervös? Kär? Stressad? Troligtvis en blandning av lite allt möjligt... Känns overkligt på nåt sätt. Känns som nåt stort kommer att hända som jag inte är förberedd på. Vet inte om det är nåt bra eller dåligt.

Är rädd för att ställa vissa frågor, för jag är rädd för svaren. Men när jag tillslut ställer en del av dessa frågor så blir svaren alltid positiva. Då borde jag ju kunna ställa alla frågor? Är glad och ledsen om varannat. Men överlag är jag glad. Men vågar inte riktigt. Vågar inte vara för glad. För då vet jag ju hur det slutar. Av erfarenehet vet jag det. 

Flera saker verkar positiva just nu, om man väljer att se det positivt, och det gör jag. Men jag är rädd för att allt bara ska vända. Har den 7 januari i färskt minne till exempel.
 
Saknar, längar, väntar...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela