lindazvenzon

Måndag - Österlen, kajak och cykel

Publicerad 2009-07-14 10:47:11 i Allmänt

Vi hade ställt kl på 7 så då gick vi upp och åt frukost, packade lite mat och plockade fram kajakerna. Det hade regnat, var kallt, jag var trött och jag var inte ett dugg sugen på detta. När vi kom ner till stranden så blåste det ganska mycket där vilket innebär vågor. Och plötsligt började det regna - mycket. Då vägrade jag. Det ska vara roligt att paddla, ingen plågsam upplevelse. Så vi gick hem med kajakerna igen och la oss och sov. Bra beslut!

Tråkigt väder och vi hade inget att göra. Så då blev det utflykt med Johan och hans pappa. Körde till Ingelsta Kalkon och åt en jättegod middag där, blev så mätt så jag mådde illa sen. Körde vidare till Simrishamn. Promenerade runt lite och åt sen glass i hamnen.

Vidare till Kivik, gick en kort runda där med och sen körde vi hemåt.

På kvällen var det finare väder så då blev kajakturen av. Var i väg tre timmar cirka. Paddlade förbi bryggan och in i hamnen och en bit inåt i ån. Stannade i en hästhage (!) och åt medhavd risifrutti. Så paddlade vi hem igen. Fick rejäla blåser i händerna. Det ska väl kännas att man varit på sjön och slitit....

Som om det inte var nog så tog vi en cykeltur vid halv tio runt om i Åhus. Var inte hemma förrän 23. Men det var ganska skönt faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela