lindazvenzon

Lördag - bröllop

Publicerad 2009-06-29 09:05:27 i Allmänt

Strax innan 8 gick jag och Johan upp, blev inte mycket sömn inatt. När vi gått en runda i solskenet och tittat på början på nya huset så åt vi frukost utanför stugan. Vi åkte med mamma till Linderöd och satte ut blommor och fixade det sista i festlokalen. Direkt till kyrkan i Djurröd och fixade med mikrofoner och annat, och sen kom Johan S dit med blommor som vi satte ut i bänkarna osv.

Hem och duschade, fixade sovplatser och åt smörgåstårta som Emil varit och hämtat. Gott! Jag och Johan körde till stan, jag var på Skägg & lockar och fixade håret. Fick en jättefin håruppsättning! Eller fick och fick... Hem till lägenheten och kollade hur toaletten blivit, mycket fin! Nästan färdig nu, ska bara målas.

Till Maxi och handlade sista grejorna inför dagen och sen hem. Då hade kusiner kommit och Johans Jönköpingskompisar. Jag och Johan fortsatte mot Linderöd och lämnade glass och sen körde vi till Sätesholm och checkade in. Det är där Anna och Johan S ska bo i natt! Satte lite dricka och choklad och vindruvor på rummet och sen vidare hem igen.

Fick så snabbt jag bara kunde göra vid mig. Mycket folk där hemma nu, brudfölje, familj, kompisar och kusiner. Jag, Emil och Johan körde upp till kyrkan strax efter 16. Jag och Emil stod i kyrkan och delade ut program när gästerna kom. Mycket folk! Och alldeles underbart väder för övrigt!

17.00 var det då dags för vigseln mellan min kära bror Johan och Anna i Djurröds kyrka.

Jag var riktigit nervös inför mitt inledande välkomnande framme i kyrkan men det gick bra (tror jag)!

Vigseln var jättefin och brudparet var så fina! Känns lite overkligt att min bror gifter sig bara.

Efter vigsel, gratulationer och fotografering blev det färd för brudparet i pappas gamla PV till Linderöd. Och vi andra följde efter.

Välkomstdrink utanför och sen var det middag med många fina tal och tårta och dans. Jag och Emil var lite lätt nervösa inför vårt tal och fick ju inte direkt något stöd från våra bordsgrannar... :-) Men det gick hur bra som helst. Skönt när det var över... Hade för övrigt en väldigt trevlig kväll!

Halv två skjutsade vi Anna och Johan till Sätesholm och de sov där.

Tillbaka till Linderöd och röjde och städade. Allt skulle fixas och tas hem ikväll så det blev ganska sent. Vid fyra körde vi hem, och då var det alldeles ljust ute! Helt slut och somnade vid halv fem.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela