lindazvenzon

Måndag - regning strand och avslutningsmiddag

Publicerad 2009-06-08 22:55:10 i Allmänt

Halvsov tills Johan kört till jobbet, sen gick jag upp och morgonpromenerade. Körde sedan till Åhus och efter en stund så kom klass 81 och 91 med lärare också dit. Planen var att tillbringa dagen på stranden och ha det allmännt trevligt. Men det blåste, regnade och var kallt hela dagen... Men jag höll igång dem så gott jag kunde. Spelade fotboll, brännboll, poängjakt, kubb, dragkamp och grillade korv. Och en del badade... Det var helt ok trots vädret. Men jag frös rejält när jag kom hem.

Istället för att köra till jobbet så stack jag hem och bytte kläder och sen vidare till högskolan. Ska läsa sommarkurs i historiadidaktik och den började idag. Den började egentligen kl 10 men jag kom vid 14... Som straff fick jag berätta om mig själv för de andra. Ganska lindrigt staff :-)

Hem och duschade och gjorde vid mig, lockade håret och tog på finklänningen, och körde sedan till jobbet. Avslutningsmiddag för niorna. Som alltid trevligt (även om det är exakt samma program varje år) och alla är så uppklädda och fina och det är fina tal och bildspel och god mat osv. Fd rektor och lärare dök också upp. När dansen började körde jag hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela