lindazvenzon

Onsdag - skolavslutning

Publicerad 2009-06-10 22:30:00 i Allmänt

Så var det dags för skolavslutning! Började dagen med att klassen fick se färdigt filmen från igår och efter det bjöd jag och Martina på fika och delade ut gåva till de två elever som ska sluta. Mycket trevligt. Sen var det avslutning i idrottshallen för alla och det nya konceptet blev mycket bra. Känns som vi fått en ny tradition nu. Varit mycket tjafs om hur avslutningen ska vara. Efteråt samlades klassen igen och jag fick present av dem och det var betygsutdelning osv. Och kramkalas med nior och andra elever. Känns alltid lite tråkigt när niorna försvinner och lite vemodigt när det är avslutning.

Efter vi plockat undan efter avslutningen var det fika för personalen med baguette och glass. Och vid ett körde vi hem.

(På kvällen var det samkväm för arbetslaget men jag hoppade över det.)

På väg hem från jobbet stannade jag hos Lotta och pratade lite. Var på biblioteket och hos Emelie. Lite senare var jag hos doktorn för astman. Trevlig prick den där doktorn. Förutom när han skrev ut väldigt dyr medicin till mig...

Sen var det dags för massage, och 10 minuters träning på gymmet. Kanske inte så lönt men det var ju ett tag sen man besökte stället...

Hem och diskade massvis, längesedan det hände. Lyckades också på väldigt kort tid få i mig en halv kladdekaka. Man får väldigt ont i magen så det är inget att rekommendera.

På kvällen var jag och Katti hos Malena och såg Sverige mot Malta (som tur var vann). Men vi hade så mycket att prata om så det blev mer snack än fotbollstittande! Åt rabarberkaka. Oj vilken nyttig dag detta varit... Avslutade kvällen med en tur till Johanna och lånade några klänningar som ska provas.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela