lindazvenzon

Tal

Publicerad 2009-06-29 10:55:42 i Allmänt

Mitt och Emils tal till Anna och Johan (Tack Katti för tips!)

J som i Johan
Johan gillar jaga - jättemycket! Inte gärna jäntor - jobbigt nästan jämt. Johan ju jagat färdigt. Jaktbytet? Jungfrulig, jordnära ljuvlig jänta - ja en juvel! Johan jäktar jättesällan och jämrar sig ogärna. Juni, juli och julafton - jämt jumper och jeans. I Jönköping justerades Johans hjärna, ingenjörsstudier gjordes vid ljusbordet gissar jag. Just nu jobbar Johan jämt - gjuter jämte jakttorn, jordhögar och jaktmark jämte jobb. Njut jämsides av giftermålet många ljuvliga jordevarv. Johan hjärtar Anna!

A som i Anna
Anna allierad i afton blivit. Accepterad av oss alla, alla andra alternativ avfärdades. Alltid alert, ansvarsfull och allmänt artig. Aldrig agressiv, abstrakt eller avig. Accessoartillverkare av armband och andra attiraljer. Anna allmer  attraherad av annorlunda attribut så som arbetshandskar och ankdam än stadens asfalt och affärer. Anna anpassas och acklimatiseras alltmer i avkroken. Avkrokens adress är (H)arastorp. Anna hjärtar Johan! Alldeles, alldeles välkommen Anna!

Sedan berättade vi ett varsitt minne av Johan från vår barndom, hur vi minns honom.

Emil minns Johan uppochner eftersom när han varit lite olydig så höll jag och Johan uppochner över toalettstolen. Var där upptaget så höll vi honom över frysen och hotade att lägga i honom där.

Jag minns Johan från golvet. Vi slogs mycket när vi var mindra, mest på skoj. Men jag minns väldigt tydligt den dagen då vi slutade slåss. Det var när jag upptäckte att Johan började bli starkare än mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela