lindazvenzon

Torsdag - trevlig brand...

Publicerad 2009-06-11 22:55:56 i Allmänt

Ägnade förmiddagen åt att sortera och kasta en massa papper. Blev inte så mycket kvar men arbetsplatsen är fin!

Lunchen intogs på Zuperbowl och därefter begav vi oss till räddningstjänsten. Brandskyddskutbildning. Det var så intressant att flera somnade! I egenskap av skyddsombud så tar jag min uppgift på största allvar, bedriver skyddsarbetet på ett seriöst sätt och kunde därmed svara på alla frågor, vilka var många....
 
Vi fick släcka bränder också. Man skulle kväva elden på en person (docka) som brann med filt och släcka en brand med brandsläckare. Jag lyckades släcka båda bränderna så det känns ju tryggt och bra. Funderar på att bli deltidsbrandman i Sösdala...

Efteråt fick jag brandhjälm, klistermärke och Bamsetidning av den snälla brandmannen.

Handlade, städade, diskade, var på stan och köpte examenspresenter och helt spontant en klänning till sommarens bröllop.

Johan kom och det blev Ben&Jerry´s glass eftersom jag hade så ont i halsen... Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela