lindazvenzon

Fredag - begravning och utgång

Publicerad 2009-11-28 12:07:00 i Allmänt

På morgonen tog jag tåget till Hässleholm, och blev hämtad där av Claes mfl.

Idag var nästan alla svart- och finklädda på jobbet. Blev lite stressigt vid lunch eftersom min lektion slutade 12.20 och då skulle vi bege oss. Och då skulle jag hunnit byta kläder och äta och fixa digital fotoram...

Större delen av oss lärare och annan personal begav sig till Norra Mellby kyrkan, till Sunes begravning. Eleverna kollade på film bland annat med de lärare som var kvar.

Begravningen var såklart sorglig, men fin. Synd att man har med ett ufo att göra ibland bara.

Tillbaka på skolan så var det minnesstund.

Jag och Anna följde med Sara hem sedan, och var där på eftermiddagen. Låg på soffan och läste, var ganska trött, och gjorde oss iordning. Senare kom Micke N, Tobias, Patrik, Martina och Birgitta dit och drack lite vin.

Vi hade beställt bord på Harry´s på kvällen. Trevlig afton. Jag åt Pasta Papardelle (gott) och Mjölkchokladpannacotta (smakade gummi). Och några drinkar. Mycket jobbsnack, mycket skvaller och lite annat. Vid två tog jag tåget hem, var rejält sent. Somnade visst, och när jag vaknade stod tåget still i Kristianstad. Undrar hur länge det stått där?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela