lindazvenzon

Lördag - Karlskrona

Publicerad 2010-08-02 18:49:44 i Allmänt

När vi duschat, ätit och packat körde jag och Johan till Karlskrona på en mini-semester. Denna gång med bil.

När vi kom dit träffade vi mamma och pappa på Scandic, som också var i samma stad. Vi checkade in det nybyggda hotellet innan vi gav oss ut på stan för att hitta något ätbart. När vi gjort det körde vi ner till färjan men fick vänta länge innan den gick.

Tog tillslut färjan ut till Aspö där vi träffade Per-Olov Börjeson, som mamma och pappa lärde känna för några veckor sedan. Han visade en tomt som han ville sälja till oss. Det var värsta fina läget, men den kostade ju därefter... Fint där iallafall.

Sedan bjöd han hem oss på fika hem till sig. Han och hans fru Elna har sommarhus där på ön. Är eg från Malmö. Han var en väldigt speciell man som pratade väldigt mycket, och berättade om sitt liv, eller delar av det. Han gav oss en bok också, som han skrivit. Det var en biografi på ca 600 sidor. Och det var bara del 1. Denna man har varit med om en hel del... Blev helt fast i hans liv och började läsa boken direkt. Bra!

Jag och Johan letade sedan upp en campingplats, det blev Dragsö, där vi slog upp vårt lilla tält. Det var minst av alla där! Väldigt fint ställe var det! Vi satt på stenarna vid vattnet i solnedgången och läste lite i våra böcker. Jag avslutade Tomas Bodströms "Idealisten".

Träffade mamma och pappa på stan och vi åt middag på Montmartre. Mycket god mat! Pappa blev dålig och mamma skjutsade hem honom innan vi fortsatte vår middag.

Sov sen i tältet och sov så otroligt dåligt. Det var ljud, varmt, hårt och jag vet inte allt. Min tanke var att aldrig mer sova i tält. Det löftet bröts ganska snabbt...

På Dragsö camping






Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela