lindazvenzon

Måndag - friluftsliv

Publicerad 2010-08-30 21:25:01 i Allmänt

Idag var det friluftsdag för niorna. Friluftsliv stod på schemat. Vi åkte buss till Höörs kanotklubb där vi hade sex stationer där de bland annat fick lära sig att göra upp eld, om sjukvård, simma klädsim i sjön, allemansrätten och orientering. På min station lärde de sig göra råbandsknop, dubbelt halvslag och att göra en bår. Tävling med bår blev det också.

De fick laga sin lunch på stormkök, makaroner och köttbullar!

Vi hade väldig tur med vädret också.

Skönt när dagen var över trots att det var en bra dag. Varit en hel del planering bakom denna dag och man är alltid rädd att ha missat något.

Var helt slut sedan på konferensen.

Jag och Malena var på aerobic på kvällen, det var ca 15 år sedan jag var på det sist tror jag! Vi har en träningsutmaning denna höst. Vi ska genomföra alla pass på friskis minst en gång under denna terminen! Vissa pass känns det lite nervöst inför, tex kvällens. Men det gick faktiskt ganska bra ändå. Till och med roligt. De som känner mig vet att aerobic inte riktigt är min grej...

Friskis & Svettis

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela