lindazvenzon

Söndag - Rickarums byastafett

Publicerad 2010-08-29 22:19:04 i Allmänt

Då var det dags igen, Rickarums byastafett. Körde till Rickarum på morgonen och började förberada. Sen var det intensivt ett par timmar. Anmälning, utdelning av startkuvert, uppvärmning, tidtagning, resultatskrivning, osv.

Jag ville inte springa någon sträcka i år men märkligt nog blev det så ändå. Jag fick ju då den längsta sträckan.

Vårt lag - Rickarums El - gick starkt ut. Emil kom in som tvåa på första sträckan, och Maria behöll den placeringen på andra sträckan. När det sedan var dags för mig så har ju de flesta lag satt sina bästa löpare på den långa och jag var som vanligt ensam tjej. Jag blev omsprungen direkt och kom in som sexa.

Är trots allt nöjd med tiden jag fick. Jag mådde riktigt dåligt hela sträckan. Jag var förkyld, har inte tränat tillräckligt, osv osv.

Perra cyklade och Johan S sprang sista. Vi slutade på en åttonde plats.

Hann få i mig lite mat innan det var dags för prisutdelning. Jag tabbade mig lite där, skitjobbigt.

Sen var det bara att plocka ner allt och iordningställa. Sista året? Vi får se vad som händer.

Det blev den vanliga shoppingturen på maxi på vägen hem.

Rätt sliten resten av kvällen. Såg filmen "Valentine´s day", blev rätt besviken. Trodde den skulle vara bra. Mina favoritskådespelare och ämnet var kärlek, men det räckte inte!

Lite planering inför veckan, snart läggdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela