lindazvenzon

Torsdag - cykel

Publicerad 2010-08-05 23:01:12 i Allmänt

Johan uppsteg ur sängen trettio minuter efter sex, för att paddla med sin vän Conny. Det tyckte jag var väl tidigt och vilade min lekamen ytterliggare ett par timmar.

Efter jag intagit morgonmat och läst lokaltidningen besteg jag min vackra mountainbike och trampade i hög hastighet söderut till Martins rökeri. Efter en stunds ivrig väntan dök paddelfolket upp. Undertecknad imundigade en utsökt laxburgare. Efter en stund rekreation återgick två tredjedelar till sina kajaker medan jag åter besteg mitt tvåhjulsdrivna fordon för att i ännu högre hastighet bege mig "hemåt".

Väl hemma i stugan spenderade jag eftermiddagen sittandes framför dator eller bok, och sedan nyttjade jag det bensindrivna fordonet för att ta mig till en av byns välsorterade affärer. Där inhandlades förnödenheter.

Jag och Johan tog en särledes härlig promenad till den sandbeklädda platsen framför havet för att tända fyr på en grill som man bara använder en gång. Det var dock väldigt svårstartad.

Tre av de avlånga matbitarna förkolnades snabbt, medan några nya blev till belåtenhet och lades sig som en smäck i kistan. Till dessert intogs konfektyr. En tid spenderades även sittandes i varsin solstol där bok lästes.

När kylan blev för svår tog vi oss hemåt igen. Kvällen innehöll många timamr framför denna maskin för min del, medan den klena paddlaren sov bort den ljuvliga afton.

Conny & Johan

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2010-08-06 13:23:40

Vilken angenäm dag..!

Postat av: z

Publicerad 2010-08-06 13:26:53

Således :-)

Jag inspireras ofta av "soppasaga framför workoutvideon" i mitt skrivande. Kanske kan jag lägga ut detta alster till allmän beskådan?

Postat av: Jennie

Publicerad 2010-08-06 23:45:18

Jag kände väl att det var den som spökade! Men jag visste inte om jag vågade nämna den ;-) Du har fria händer att göra vad du vill men vi kan väl dela på alla inkomster den kommer att generera..? ;-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-07 12:25:21

Räkna med miljonbelopp!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela