lindazvenzon

Fredag - Lund

Publicerad 2010-12-04 18:57:50 i Allmänt

Jobb till halv ett, sedan körde jag hem. Efter läkarbesök gjorde jag mig iordning inför kvällen, blev sen som vanligt så Emil fick hastigt skjutsa mig till tåget för att jag skulle hinna. Men i det tågkaos som finns för tillfället så stämde inget alls. Det tåg jag skulle åka hade gått upp i rök. Däremot stod det ett proppfullt tåg inne som väntat länge, kraftigt försenat. Det hoppade jag på, och väntade och väntade... Panik med allt folk, kallt, luktar, inget händer, inget vet man.

Men, vi kom iväg och i Hässleholm hoppade Sara, Martina och Micke också på. Dagen till ära var tåget 2km långt och vi var i en varsin ände, tog ganska lång tid innan jag hittade dem!

Arbetslaget hade dejt i Lund ikväll. Vi träffades hemma hos Tobias, som bor i Lund, och där blev vi bjudna på goda ätbara och drickbara saker, tex glögg.

Efte någon timme tog vi oss till en restaurang, Godset, där vi åt tre-rätters. Mycket gott, mycket mätt blev man.

Kvart i tolv lämnade vi stället, passerade stationen då vi konstaterade att tågen hem gick som de skulle. Vi gick vidare till Grand där vi tog en drink. För att snart upptäcka att tåget hem var inställt....

Snälla Katarina fick skjutsa oss hela vägen till Hässleholm, vi trängde ihop oss i den lilla bilen kan man väl säga :-) I Hässleholm fick Johan komma och hämta mig kl 3, han var sådär pigg! Skittåg! Hur kan man ställa in sista tåget?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela