lindazvenzon

Fredag - ishall + party

Publicerad 2010-02-13 13:18:18 i Allmänt

Hade lite lätt ont i magen när jag körde till jobbet. Var lite att fixa med på morgonen men det funkade bra. Det var friluftsdag för hela skolan idag. Sexor och sjuor var på skolan hela dagen. Jag hade hand om åttor och nior och de fick börja med att se olika filmer om droger med mera. Det gjordes matpaket till alla och strax innan tio åkte vi bussar till olika ställen i Hässleholm. De flesta kom med rätt buss till rätt ställe...

Jag var i ishallen hela dagen. De olika aktivteterna förutom skridskor var bad, promenad, bowling, tennis, skytte, spinning. Det blev mycket skridskoåkning för min och Birgittas del och vi hade det riktigt trevligt!

Fick veta att en viss person is back in town.

Körde hem, var helt slut. Fixade lite och duschade och gjorde mig iordning. Stressade ganska mycket och Johan skjutsade mig till tåget som skulle gå 17.23. Men såklart var det kraftigt försenat, störigt. Så jag blev väldigt sen till Häsleholm där Sara och Micke N väntade på mig. Vi blev hämtade av Ninna och så körde vill till Köinge utanför Hörby, till Micke Si. Där var det fest med kollegerna. Vi hade olika ansvar för maten och det var väldigt god mat, från förrätt till efterätt. Vid 00.00 begav vi oss därifrån men det var inte så lätt. Det hade snöat/blåst igen på vägarna så vi kom inte fram. Körde fast med bilarna så vi fick ut och skotta och putta på bilarna. Fick vända och köra ett annat håll så tillslut kom vi därifrån. Det var helt vansinnigt, man var ju inte direkt klädd för att springa där ute mitt i natten i all snö och blåst :-)

Jag, Sara och Micke N blev avsläppta i Hässleholm och gick in på Harrys där. För mig blev det en ganska kort stund eftersom jag var tvungen att ta tåget hem 1.57 som var sista tåget.

Självklart kommer receptet på efterrätten!

Vit karamellmousse:
Smält 200g vit choklad. Rör i 4 äggulor i chokladen. Vispa 4 dl grädde. Blanda ner choklad+ägg i grädden och rör om. Hacka knappt 2 dl non stop och 100 g mörk choklad och blanda ner. Häll upp i glas och låt stelna i kylen 2-3 timmar. Hacka lite nonstop och lägg ovanpå. Färdigt!

Kommentarer

Postat av: martina

Publicerad 2010-02-14 12:52:33

låter som en upplevelse... Synd att jag missade festen och den goda maten, snökaoset klarade jag mig bra utan!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela