lindazvenzon

Recept - mustig höstsoppa

Publicerad 2010-10-10 22:24:46 i Allmänt

Ingredienser

4 port

750 g blandade rotfrukter t ex potatis, rotselleri, morot, palsternacka
1 gul lök
8 dl vatten
2 höns- eller grönsaksbuljongtärningar
100 g rökt fläsk
2 vitlöksklyftor
Arla smör
2 dl Arla Köket® lätt crème fraiche
1 dl hackade färska örter, t ex timjan, rosmarin, gräslök
 

Gör så här

Skala rotfrukter och lök och dela dem i bitar. Mixa rotfrukter och lök, lite i taget i en matberedare. Häll hälften av blandningen i en kastrull. Tillsätt vatten och buljongtärningar. Koka ca 5 min. Mixa soppan slät i en matberedare. Skär fläsket i små tärningar. Skala och hacka vitlöken. Fräs det i smör i kastrullen. Häll i den mixade soppan, de okokta rot-frukterna, crème fraiche och örter. Låt soppan koka ca 5 min. Smaka av med salt. Servera med bröd.

Så här såg min soppa ut, mycket god blev den. Ser absolut inte ut som på bilden som tillhörde receptet, men så har jag ju inte direkt följt receptet heller, kan bero på det. Och det funkade ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela