lindazvenzon

Fredag -fri luft

Publicerad 2011-08-26 22:21:55 i Allmänt

Har haft mycket i huvudet och sovit sådär. Var tidigt på jobbet men det blev ändå stressigt att packa ihop mat med mera. Niorna åkte buss till kanotklubben i Höör, jag körde dit. Friluftsliv med sex olika stationer väntade dem, där de fick lära sig att göra upp eld, livräddning/klädsim i sjö, knopar, göra bår, sjukvård, allemansrätten och hur man klär sig och packar en ryggsäck rätt. På lunchen fick de själva laga köttbullar och pasta på stormkök!

Vi hade en väldig tur med vädret, det blev varmt och soligt istället för utlovad åska och regn. Allt fungerade bra, de flesta skötte sig, och det är skönt att dagen är över! Det är som sagt en del att stå i inför en sån här dag!

Packade upp när jag kom tillbaka till jobbet, körde sen till Humlalyckan för att hämta presentkort till söndag, sen till Rickarum för att lämna grejor.

Och till Harastorp där det bjöds på chokladtårta, Gustav-bus och en del besökare.

Fixade en del saker inför helgen, körde sen till stan. Där stod middagen på bordet när jag kom hem, det var inte helt fel. Jag var rättså slut, trött, huvudvärk och stressad vid det laget.

Fredagskvällen innebar fortsatt arbete, nu inför helgens byastafett.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela