lindazvenzon

Söndag - Rickarums byastafett 2.0

Publicerad 2011-08-28 21:46:30 i Allmänt

Upp ganska tidigt, körde till Rickarum. Förberedde sista inför byastafetten. Tog emot anmälningar, till både stafetten och barnloppet. Det blev 18 startande lag, ganska bra tycker jag. Jag höll som vanligt i uppvärmningen, innan det var dags för mig och Wilmer att springa barnloppet. Vi kom i mitten ungefär, vet inte om vi satsade på vinst eller vad?

Sen var det riktiga tävlingen, vilken blev lite stressigare i år eftersom vi hade rapportering från stäckorna och resultattavla där vi hela tiden uppdaterade. Mitt i alltihopa kommer det ett skyfall utan dess like, som vi inte alls var beredda på. Alla papper och allt blev blött, frös gjorde man. Vi lyckades få ordning på allt ändå verkar det som!

Sen var det prisutdelning innan det var slut, och allt skulle plockas ihop. Johan körde hem, jag och Wilmer körde till mamma och pappa.

Där matade vi hönsen, gick tre rundor med Zeke i sträckt koppel så han inte kom för nära (han vågade aldrig klappa honom), plockade björnbär, kollade efter fiskar i dammen, kollade efter korna, Wilmer och pappa körde lastare, lastbil och grävmaskin (det var nog dagens höjdpunkt). Vi hade helt enkelt fullt upp, tillslut fick jag mer eller mindre tvinga honom att åka därifrån!

Hem och lämnade Wilmer hos hans föräldrar, där jag stannade ett tag och spelade fotboll och pratade.

När jag sen kom hem var jag trött!

Har nästan glömt bort att det är måndag imorgon, vilket visst innebär jobb, och sen mitt första boxersice-pass för simklubben.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela