lindazvenzon

Torsdag - get a grip

Publicerad 2011-02-17 21:52:46 i Allmänt

Försov mig i morse, tänkte jag skulle gå upp när Johan gick upp, men han skulle visst ha sovmorgon....!

Det bjöds på semlor på jobbet, eller semla och semla. Jag vet inte om det får kallas så när mandelmassan är utbytt mot vaniljkräm, pga nötallergiker?

Gissa vad jag gjorde efter jobbet? Jo jag sov! Men i Harastorp denna dagen. På kvällen gick jag och Zeke ner till Gustav och hans föräldrar och hälsade på. Spanade in hans rum som är på gång, gav honom blåbärsgoja som han sedan hade i hela ansiktet osv.

Liten ordlista:

Hässleholmsdialekt, men även Kristianstad för den delen - svenska
Skötet = skjutit
Brötet = brutit
Knötet = knutit

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela