lindazvenzon

Lördag - jag vandrade från Brösarp

Publicerad 2011-10-15 20:32:41 i Allmänt

”Jag mötte en man igår. Han kom gående över de smaragdgröna kullarna i Brösarp. Likt en ängel uppenbarade han sig framför mig, tryckte min hand och bad mig sitta ner. Han sade att han vandrat från Smygehuk, och att han kommit för att fisa mig i ansiktet." Varanteatern

I alla fall, jag och Johan var på stan på förmiddagen för att hitta byxor och skor, ingen lycka för någon av oss. Gick hem igen och fixade mat, Johans pappa kom och vi tre åkte på utflykt. Första stoppet blev i Brösarps backar, där vi åt vår medhavda lunch, och promenerade lite på backarna. Underbart soligt väder!

Nästa stopp, Kivik. Kollade in äppeltavlan, promenerade runt lite till. Var i outleten osv.

Vidare till musteriet där vi shoppade loss i butiken. Och sen slutligen, Friden! Har velat åka dit länge och äta, och idag blev det av :-) Goda pizzor, mysigt ställe.

Friden, vid vägens ände...


Ser ut som det var oväder, men det var det verkligen inte!


Äppeltavlan i Kivik, äpplena hade börjat ruttna...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela