lindazvenzon

Lördag - lucia

Publicerad 2008-12-14 00:37:49 i Allmänt

Y gick upp och gjorde luciafrukost till mig! Mysigt! Var ute och gick och låg sen i soffan och slöa. Jag är så trött! Orkar inget. Har fått mitt nyårsbesked nu - positivt! Jaaaaa!

13.23 åkte jag, Lotta, Malena, Katti och Mia med tåget till Malmö.

Mamma ringde, som har en ganska otrevlig och jobbig maginfluensa, och berättade om pappa. Som fått ett träd över sig i dag. Johan var på väg in till sjukhuset med honom eftersom han hade väldigt ont. När jag ringde lite senare så hade de, enligt mamma, fått klippa upp bilen för att få ut honom och att han brutit revbenen. Och Zeke var ledsen för att ingen kunde gå ut med honom. Det är sällan en lugn stund där hemma. Alltid händer det något.

Gick på stan och julmyste och fikade. Beställningarna blev inte helt lyckade...

Tog bussen ut till Malmö Arena i god tid eftersom vi planerat att äta på någon restuarang där. När vi kom dit var det relativt folktomt där. Vi siktade in oss på Percys restaurang och efter att vi passerat ett antal stängda dörrar och gått upp och ner för trappor kom vi fram till en låst dörr. Det var visst inte öppet där. När vi skulle tillbaka igen visade det sig att vi blivit inlåsta. Hmmm.

Den enda restaurang som hade öppet hade endast julbord att erbjuda, vilket såg väldigt exklusivt ut för vår del... Så det slutade med hamburgare/grillad macka i stå-baren... Och min beställning blev fel såklart. Blev inte mycket till mat idag... Konstigt ställe det där - Malmö Arena. Men där var fint...

Halv 8 började Peter Jöbacks julkonsert - och det var så otroligt fint och bra!!! Rysningar! Inleddes med ett luciatåg.

Träffade en högskole-kompis som jag inte sett på evigheter!

När det var slut gick vi ut och ställde oss i busskön, efter att ha väntat i ca 20 min i blåst och kyla bestämde vi oss för att ta en taxi till centralen istället. Mysko taxi-chaffis. Han körde sitt snabbaste för att vi skulle hinna med tåget... Enligt honom själv. Efter att ha lurat oss vart vi skulle gå och bjudit oss på 3.50:- kom vi med tåget hem 22.28.

Varit en trevlig och rolig dag trots alla missar som inträffat!

Sista informationen för dagen om pappa: De hade inte klippt upp bilen, men fått in en spineboard i bilen (i ambulansintaget) och tillslut fått ut honom. Fått morfin och blivit röntgad - sprickor i revbenen osv. Ska magnetröntgas och är kvar på sjukhuset till imorgon iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela