lindazvenzon

Torsdag - version 1 & 2

Publicerad 2008-07-31 23:56:59 i Allmänt

Gick hem till X och sen gick vi på morgonpromenad, varade i 30 min. Gick hem till mig och åt frukost och kollade på blådårar.

Gick sen hem till Johan P och när han tillslut var färdig körde vi till Lotta på Lottric med poolpokalen. Vinnaren har nu fått sitt namn ingraverat. Körde sedan till Johans föräldar och vattnade blommor osv, jag bidrog med att ta in tvätten :-) Handlade mat och kom slutligen hem till Harastorp. Jag lagade en ganska äcklig middag, som vi faktiskt åt, och sen bada vi i poolen. Johan körde hem och jag stanna kvar. Jennie, Tilda (4) och Oskar (2) kom och hälsade på och vi badade. Helt vilda och roliga! Fixa lite grejor, skrev fakturor, mamma sjuk, tillbaks till stan, sprang 30 min - skönt, hade kunnat springa hur länge som helst kändes det som men det var alldeles för mörkt för det.

/Z


Torsdag - Två versioner av samma dag


Dagen började med att Z kom bort till mig vid 11 snåret.
Efter fyra minuters promenad till bilen påbörjades dagens runda.


Första stoppet, Lottric.
Lotta gjorde ett fantastiskt jobb med att gravera in vinnarens namn från
poolkampen på pokalen trots att hon hade det väldigt stressigt på jobbet idag.
Trots stressen tog hon sig även tid att prata lite med sina besökare.


Andra stoppet, Öllsjö.
Posten skulle tas in och samtliga blommer skulle vattnas, detta sköttes av mig.
Z ansvarade för att vika lite tvätt. Inget kul stopp men det behövdes.


Tredje stoppet, Konsum i Vä.
Här inhandlades dagens lunch.


Fjärde stoppet, Harastorp
Direkt när vi kom till harastorp fick Z ställa sig och laga mat. Efter en stunds
letande efter ingredienser och en stunds lagande stod tillslut spagettin och
köttfärssåsen på bordet. En mycket delikat måltid! Förutom utseendet på köttfärsen
och den något överkokta pastan fanns det inget att klaga på.

Efter maten begav vi oss till poolen för ett kort dopp. Det var mycket varmt!
Det hans även med en runda strandtennis innan jag skulle köra hem
men det gick inget vidare idag heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela