lindazvenzon

Torsdag - Lund

Publicerad 2008-07-24 23:05:52 i Allmänt

Var uppe tidigt, körde till Harastorp och hämtade mamma, vidare till farmor och lämnade Zeke. Och sedan körde jag och mamma till Lund, sjukhuset. Var i god tid för en gångs skull, kan ha varit första gången någonsin vi varit i god tid till något.
Min första lunch idag intogs 9.40.
Sedan satt jag i väntrummet och läste lite tidningar/iakttog en tjock dam som suckade mycket medan mamma fick lite radioaktivt medel injecerat i sig och sedan blev röntgad. Jag fick inte närvara, jag var för ung.. Sällan man hör det nuförtiden.
Nästa lunch intogs 12.00, på den vanliga platsen.
Körde hem från Lund, till farmor för att hämta Zeke. Som vanligt blev han så glad så att han kissade på mig. Här intogs lunch nr 3 idag, ca 13.45. Tog till och med två gånger för att inte göra farmor ledsen, men det blev hon ändå, det var inte tillräckligt. Jag skulle helt enkelt tagit tre gånger. Efter detta var jag ganska mätt...

Hem till Harastorp, tog en simtur i poolen och somnade sedan. Vaknade med värsta allergin. Fick ha solglasögon resten av kvällen, såg ut som jag gråtit i en vecka.

Körde in till stan, gick ner till tivoliparken och träffade Mia och Katti. Strandhugg med Peter Lundblad (Ta mig till havet). Det var vi och pensionärerna. Avslutade kvällen med en liten löprunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela