lindazvenzon

Fredag - 9a-lärare? Självklart!

Publicerad 2008-09-05 23:34:06 i Allmänt

Dagens kommentar (efter jag fått godis kastat på mig): "Här sitter du och ser lättillgänglig ut!" Kommer tillbaka en stund senare för nästa kommentar: "Det är snart dags för personalfest så vi kan supa skallen av oss". Ja kanske det...

Blev en stressig eftermiddag. Körde till farmor och lämnade tillbaks hennes bil, var i Tollarp och handla med mamma, till farmor igen och hämtade Zeke, hälsade på John och kollade nybyggnationen.

Väl hemma igen så "laga" jag mat åt delar av familjen. Hamburgesa! Ännu en av mina lyckade måltider. Osten som skulle va på hamburgaren luktade gamla sopor. När alla tagit dressing på sin hamburgare uppmärksammade jag dem på att bäst före-datum var den 28/4. När de sedan, trots det, ätit upp sina hamburgare informerade jag dem om att jag tappat alla hamburgare på gräsmattan när jag transporterade dem mellan stugan (där de tillagades) till storstugan (där de skulle ätas). Men det verkar som alla kommer att överleva kvällen trots allt.

Helt plötsligt (19,25) skulle alla iväg samtidigt på olika håll, det slutade med att hela familjen var ovänner.

Jag åkte till Fredax (tonår i Rickarum) som började ikväll. Vi var tre ledare och fyra tonåringar... Men vi var så trötta att vi skratta åt det mesta, så det var rättså kul ändå!

Fick veta ikväll att en av dem fått  återfall, blev lite ledsen över att höra det.

Mamma har lunginflammation???

/Z

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela