lindazvenzon

Lördag - släktträff

Publicerad 2009-08-22 19:44:05 i Allmänt

Efter fyra timmars sömn var det bara att ta sig upp och åka på släktträff. Jag, Johan, pappan, Malin, Patrik, Mia, Jonas och Wilmer begav oss till Kyrkhult, till Tulseboda brunn, för släktträff på Johans mammas sida. Värsta cirkusen när vi skulle dit. Det var fika, uppspelning av nyårshälsning från 1959, presentation av alla (jag kände ingen och lyckades inte riktigt få ihop släktskapen heller), trolleri, mat, fotografering, besök vid en källa och de olika husen som släkten härstammar ifrån, fika och sång. Efter sju timmar åkte vi hem. Jag var så trött!!! Men det var helt ok dag.

Blev kräftor och limoncello på kvällen, och för en gångs skull var jag och Johan hemma hela kvällen båda två. Mys. (Fast jag jobbade lite också...)


Tulseboda brunnsrestaurang från 1894.
Mkt vackert ställe enligt mig. Skulle rivas för att par år sedan men då köpte trollkarlen det för en krona och håller på att renovera det nu. Han har cirkusskola här, och det används som festlokal.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2009-08-23 00:07:34

Shit, här kan vi snacka om glasveranda..! Vilket ställe! Ha det gott. Kram Jennie

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela