lindazvenzon

Söndag - Rickarums byastafett

Publicerad 2009-08-30 20:50:26 i Allmänt

På morgonen körde jag och Johan till Rickarum. Idag var det ju då dags för årets stora händelse - Rickarums byastafett. Som vanligt fullt upp hela dagen och mkt att göra och hålla reda på. Men det gick som vanligt mycket bra.  

Mina arbetsuppgifter under dagen
Sätta upp kartor med mera
Ta emot anmälning och dela ut startkuvet
Ta emot anmälningar till barnloppet
Pengar
Information
Uppvärmning på lastbilsflaket
Dela ut diplom till barnloppet
Tidtagning
Resultat vid målgång
Prisutdelare
Plocka in snitslar och skyltar på bana 3
...och lite till...

Jag sprang sträcka tre i mitt lag (Svenssons och en wannabe) som är 7km. Det var sjukt jobbigt och jag hade bara en tanke i huvudet hela tiden: Aldrig mer! Jag är så taggad innan att jag är helt slut när jag väl kommit iväg att springa. Ganska kuperat och mkt terräng gör det väldigt jobbigt plus att man ska springa fort för det är tävling! Vårt lag slutade iallafall på en hedrande 5:e plats!

Laget
1. Löpning 4.5km   Emil S
2. Gång 2.1km       Anna S
3. Löpning 7km      Linda S
4. Cykel 8.1          Johan P
5. Löpning 4.1km   Johan S

När vi samlat in och kört hem till Harastorp och lämnat grejor och dammsugit bilen (blev ganska skitig) körde vi till stan vid halv 7. Då var jag helt slut.

Dusch, matlagning och fixade fotobok från Italien-resan.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2009-08-31 22:13:08

Hörru du fröken Göra-allt-själv - vill du ha en hjälpreda till nästa år så säg till. Jag kan kanske hjälpa till med nåt..? Men du är duktig :-). Kram Jennie

Postat av: z

Publicerad 2009-09-01 14:44:24

Du kan få ta hand om uppvärmningen!!!

Postat av: Jennie

Publicerad 2009-09-01 22:09:38

Hehe... tänkte mig kanske snarare diplomutdelning i barnloppet ;-)

Postat av: z

Publicerad 2009-09-02 17:18:41

Ska fundera på saken... Det är ju en av de svårare uppgifterna faktiskt...

Postat av: Jennie

Publicerad 2009-09-02 21:22:32

Visst är det. Fast jag menar allvar med att hjälpa till om ni tycker det behövs. Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela