lindazvenzon

Torsdag - Florens/Firenze

Publicerad 2009-08-08 17:28:15 i Allmänt

Gick upp 7 och nar vi atit annu en chokladfrukost gick vi till stationen och tog taget till Florens. Johan var ratt dalig idag, feber och ont osv osv sa det har blivit mycket pauser idag. Det har varit sjukt varm aven idag sa man har mest letat skugga.

Iallafall, Florens var saklart en fin stad med massor av fina byggnader, katedraler, doumer, palats och kyrkor och jag vet inte allt. Tog manga foton och var bara inne i en katedral. Gick over bron (enda bron som inte blev sprangd i andra varldskriget) till andra sidan och at en dyr lunch dar. Blev en glass ocksa sen, alskar italiensk glass!

Tog taget hem sedan pa eftermiddagen sa Johan fick hem och vila. När vi vilat gick vi och åt bredvid tornet. Jag hade hunnit äta upp min mat innan Johan ens fått in sin mat. När vi sedan fick in notan var den helt fel. Då fick jag nog och sa till. Och fick rätt. Gick till ett annat ställe och åt glass.

Pisa är en liten stad, finns inte så mycket att göra. Ganska mysig men rätt slitet här.

Vi går jättemycket och har sjukt ont i fötterna.  Blåser under fötterna, skav överallt. Så det blir lite jobbigt med allt gående då.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela