lindazvenzon

Fredag - dagen D

Publicerad 2009-02-07 09:59:50 i Allmänt

Friluftsdag. Jag hade planerat för åttor och nior. Först kollade de på film mellan 8-9.30 om alkohol och droger osv. Under tiden fixade jag och några till matpaket (baguetter) till alla elever och lärare. Sen gick tre och en halv bussar till Hässleholm till olika aktiviteter och jag lyckades få alla 150 elever på rätt buss! Aktiviteter som fanns att välja på idag: Bad, ishall, promenad, bowling, tennis, skytte och spinning. Jag var först på spinning - jobbigt - och därefter på bowling. Men där i mellan fick jag en ganska lång promenad för att lämna en elev vid Hässleholmsgården. Var tillbaka på skolan 14. Skönt att denna dagen är över! Allt har gått bra och funkat och jag hade inte glömt något. Innan vi skulle åka hem åt alla tårta medan jag sprang runt och fixade med alla grejor och kakbeställningar till klassen osv osv.

Körde hem till Harastorp. Var ute med Zeke som inte får komma ut så mycket nuförtiden. Sedan var jag helt slut och bara somnade rakt upp och ner. Fixade mat åt la familia och hade ett litet samtal med min goda vän.

På kvällen var det dags för nya "generation y"? Fredax har lagt ner och nu har vi startat något nytt, som innebär ca tre träffar/termin. Jag stod för kvällens program och sedan planerade vi fortsättningen som innebär bowling, gocart osv osv.

Saknade Johan så mycket så istället för att köra hem till Harastorp och sova där körde jag till stan och en lika stressad och slutkörd Johan. Slutade sitt jobb idag och ska nu vara ledig i två veckor! Trevligt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela