lindazvenzon

2008

Publicerad 2009-01-08 22:34:51 i Allmänt


Januari

Den 7:e januari var en mindre bra dag. En relation avslutades, vi fick besked om att mamma fått tillbaks cancern för tredje gången och jag fick maginfluensa. En dag jag aldrig kommer att glömma... Och det närmsta halvåret blev ett jobbigt halvår för mig, familjen men framför allt för mamma.


Februari

Årets jobbigaste månad. Mamma var så dålig som man kan vara. Trodde inte hon skulle klara det. Jag grät mycket - i hissen, i bilen och överallt där ingen såg. Är tacksam för de personer som ställde upp för mig - vet inte hur jag klarat det annars. Men finns det någon som fixar något sånt här så är det min mamma.

Jag och Emil körde upp till Johan i Jönköping och hälsade på när det var sportlov. Gick på handledarutbildning för att kunna övningsköra med Emil.


Mars

Hände en del intressanta och förvånande saker - var en del beslut som skulle tas. Men sen blev det ju som det blev. Jag och Emil övningskörde en hel del.


April

Var med mamma i Lund på onkologen när det var dags för stamcellsskörd, jag sov på en soffa där och var med mamma på dagarna så mycket jag kunde. Jobbade ibland, var med mamma resten av tiden. Klarade sig inte själv. Jag skada foten och hoppade på kryckor.


Maj

Det blev ännu mer Lund denna månad. Nu var det dags för värstingbehandlingen och sedan fick hon tillbaka sina stamceller. Jag var med henne för det mesta och när jag inte var det var jag hemma hos familjen. Födelsedagen blev en katastrof på alla sätt och vis.


Juni

Början av juni var en hektisk tid - som det brukar vara i slutet av en termin. Mamma kom hem från sjukhuset. Det var fullbokat dagar som kvällar och det var mycket jobb, avslutningsmiddag, familj osv.


Åkte till Österrike och fotbolls-EM med Lotta den 12:e. Åkte tåg ner till Innsbruck och tältade i knappt en vecka i Natterer See, en liten alpby utanför Innsbruck, på Camp Sweden. Umgicks mest med våra trevliga grannar Henke och Limpan och det var kallt och regnade mycket. Såg Sverige-Spanien och Sverige-Ryssland och hade bra platser bland spelarfruarna mfl där vi satt med våra autograffyllda tröjor (förutom den där Zlatan). Det festades en del och förutom matcherna var höjdpunkten när vi var på spelarhotellet och hälsade på Micke och resten av laget. Då fick vi vår stund i rampljuset när vi blev eskorterade ut därifrån av vakterna och fansen stod utanför och trodde vi var spelarfruar! I våra gamla regnjackor från ´81... Vi var på dagsutflykt till Verona i Italien och på vägen hem till Sverige stannade vi på snabbt besök i München. Kom hem på midsommarafton och det var bara att hem och byta kläder och sen till Hässleholm på en riktigt rolig midsommarfest!


Sov i en vecka och sen var jag och mamma och hämtade Zeke - vår nya familjemedlem!

                                                                   

Juli

Denna månad ägnades mycket åt stranden. Var på beachhandboll och beachsoccer. Låg på stranden på dagarna och på kvällarna så grilla vi och spela fotboll och volleyboll. Paddla kajak och försökte köra wakeboard. Var en väldigt bra månad med fint väder, kompisar och roliga saker som hände. Var ute och åt mycket. Kristianstadsdagarna och festivaldax. Och så alla dessa fester på partybänken och kubbmatcher på kubbplanen! Var i Halmstad med Emil och såg HBK-match, sov på Amadeus och var på Rix-festival - enligt traditionen! Och sen var det ju såklart poolparty i Harastorp - helt sjukt roligt var det! Bästa poolpartyt någonsin! Första gången som man var ute och åtlade till exempel. Och sen brann det i maskinhallen men det slutade lyckligt.


Augusti

Jobbade en dag på Åhusgården med Malin och typ halv släkten. Var på en mycket trevlig kräftskiva i KFF:s klubbstuga, där jag träffade Johan. Började jobba igen, och var på Bodaborg i Karlskrona och lekte. Deltog i en beachvolleyturnering med Emil, Viktor och Bruno. Intressant. Spelade fotbollsgolf, såg Mamma Mia på bio och så var det dags för ännu en lyckad upplaga av Rickarums byastafett.


September

Var i Göteborg på bokmässan med Sara, Marie och Karina från jobbet. Orienteringsdagar med skolan. Blev kär.


Oktober

Var i Tyskland med niorna, besökte Sachsenhausen och Berlin. Följde med Zeke på brukshundsklubb. Blev hälsoinspiratör på jobbet.


November

Många kvällar och eftermiddagar gick åt utvecklingssamtal och andra möten. Började med strandpromenader i Åhus. Hade heldag med Marina och Lotta som innebar frukost på Fantasi, sedan några timmar på Hälsa & Helhet och på kvällen fest och utgång på 30+. Var på julkonsert i Heliga Trefaldighetskyrkan.


December

Började spela volleyboll på onsdagseftermiddagarna efter jobbet. Var i Köpenhamn med Johan - ströget, julmarknad, tivoli. Luciadagen tillbringades i Malmö med Lotta, Mia och Katti och på kvällen var vi på julkonsert i Malmö Arena med Peter Jöback som var sjukt bra. December innehöll skolavslutning, julklappshysteri, fredax julfest, alliansen och Johan flyttade hem till mig och bodde hos mig hela jullovet. Pappa fick ett träd över sig i skogen och bröt sex revben. Julafton hos farmor, utgång på juldagen. Tog sedan dagarna som de kom med många och långa promenader, squash, Pompeji-utställning, bio osv. Nyår firades hos Malin och Patrik med Johan, Mia, Micke, Kattis, Malena och Henke.


2009 började bra med vinterväder, skidåkning, långfärdsskridsko och kajakpaddling osv. Tror och hoppas att det kommer att bli ett bra år.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2009-01-09 14:42:25

Vilket år du haft, på många sätt. Jag tror också på ett bra 2009 och att vi kanske kan lyckas träffas lite mer... :)

Ha en trevlig helg! Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela