lindazvenzon

Lördag - Bokmässa

Publicerad 2009-09-27 14:51:36 i Allmänt

Kl 7 gick vi upp och gjorde oss iordning för att sedan gå ner och äta en bauta-hotellfrukost. Sen var man rejält mätt...

Körde till Svenska mässan och gick in på Bok- och biblioteksmässan. Var där i 6½ timme och under den tiden hann jag gå på 6 seminarier, köpa fem böcker och kolla runt. Det var jätte, jättemycket folk så det gick knappt att gå runt och kolla. Man får mest panik bara. De flesta seminarier var bra, Per Morberg var riktigt rolig och självironisk. Camilla Läckberg var också en positiv överraskning. Jag var ju tvungen att lyssna på Thomas Bodström eftersom han är en av mina favoriter, på alla sätt och vis. Efteråt fick jag köpa hans bok och få den signerad och fotografera. När jag pratade med honom var jag helt darrig i benen :-)

Det blev ingen räkmacka på Gothia eftersom vi inte orkade plus att det var fullbokat. Stannade istället på vägen hem och åt. Blev avsläppt i Hässleholm och tog tåget till Kristianstad där Johan hämtade mig. Varit en bra, men jobbig, dag idag också. Gillar mina kolleger :-)

Vi brukar roa oss med att räkna kändisar, vilka är en hel del. Följande har vi sett/pratat med/lyssnat på:
Per Morberg (mötte på Gothia + lyssnat på)
Helena von Zweigbergk (lyssnat på)
Unni Lindell (åkte samma hiss)
Sören Olsson (åkte samma hiss, trevlig!)
Thomas Bodström (lyssnat på, pratat med)
Steffo Thörnkvist
Ernst Kirchsteiger
Jonas Gardell
Alex Schulman (lyssnat på)
Peter Englund (lyssnat på)
Martina Haag
Katerina Janouch
Camilla Läckberg (lyssnat på)
Glenn Strömberg
Martin Melin + Charlie
Björn Hellberg
Jessica Andersson (lyssnat på)
Ulf Elving (stod utanför)
Fredrik Skavlan
Carl-Einar Häckner
Jan Eliasson
Anders Wejryd
KG Hammar
Alexandra Charles
Gudrun Schyman
Kajsa Ingemarsson
Mats Strandberg
Jan Guillo
Anders Roslund, Börge Hellström (lyssnat på)


Thomas Bodström - mmmmm!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela