lindazvenzon

Söndag - ny vän

Publicerad 2009-09-13 21:23:55 i Allmänt

Gick upp vid sju eftersom Johan skulle till Åhus och paddla kajak.

Jag började med en promenad. Blev stoppad av en mörk utländsk dam i leopardtröja som ville veta hur man tog sig från ICA Maxi till Sommarlust. Så jag förklarade det och hon förklarade vidare till någon i telefon. Så fick jag stå där och vänta tills de hittade. Visade sig att det var flyttfirman som skulle till hennes nya lägenhet och hon hade bott på hotell inatt och visste inte själv var hennes nya lägenhet låg och hade inte varit i Kristianstad tidigare. Under tiden visade hon sin bil som inte hade någon bakruta för den exploderade när hon körde till Krstd igår. Och nu ska hon plugga biomedicin på högskolan. Frågade om jag ville ha extra jobb - hjälpa hennes barn med läxor. Hon hade fyra barn. Javisst sa jag och blev tillslut ivägsläppt efter en kvart. Hon behövde även gå ner lite i vikt tyckte hon och ville följa med mig och promenera sen. Det var så stressigt i Stockholm. Skönt när det går så snabbt att skaffa nya kompisar...

Hem och pluggade hela förmiddagen. Och tvättade. Var på Johannas core-pass. Har väl lite träningsvärk att vänta efter det också.

Lagade mat, tv, kollade Johans foto, var ute och sprang (intervall) och sen plugg/föreläsning på kvällen. Strök lite när det var de ensamma mammorna på tv också.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela