lindazvenzon

Tisdag - fiasko

Publicerad 2009-09-22 21:28:33 i Allmänt

Jag, Kajsa och Micke körde tidigare till jobbet eftersom jag skulle ha friluftsdag idag. Scoutkonsulenterna som skulle komma och hjälpa till skulle vara där 7.30. Tiden gick och de kom inte, och jag började bli lite nervös. Tillslut fick jag ringa och fråga vart de tog vägen. Då var de lite sena men kom om en halv timme. De kunde inte ens ringa och säga det själva. Där stod vi med alla nior och bara väntade. En timme och tjugo minuter för sent dök de upp. De var dåligt förberedda, hade inte med sig tillräckligt/bra material, de hann inte instruera oss vad vi skulle göra på de olika stationerna, de följde inte min planering ett dugg, de styrde inte upp och komplicerade allt. Dessutom var det inte särskilt bra stationer de hade. Jag var djupt besviken och alla lärare som hjälpte till också. Dessutom regnade det hela förmiddagen. Fiasko helt enkelt. De är inte välkomna hit fler gånger, nästa år styr jag upp det själv.

Efter jobbet blev det ett bankärende, handling och ett besök hos en viss person som gick bra och som kommer att få återbesök om två veckor.

Var sen på biblioteket och letade tidningsartiklar på mikrofilm från 1860. Det var för svårt att tyda vad det stod så jag gav upp efter ett tag. Jag har panik när det gäller min uppsats! På måndag ska jag ha lämnat in disposition med frågeställning, syfte och vilka källor jag ska använda, vilka ska vara primärkällor. Jag har ingen aning vad jag ska skriva om!!! Och jag är dessutom inte hemma någon kväll förrän på måndag så jag kan besöka museum eller något arkiv, då är det försent. Hjälp!!!

Var så trött på kvällen så det blev ingen träning, blev bara lite jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela