lindazvenzon

Måndag - en sådan dag

Publicerad 2010-04-13 21:52:30 i Allmänt

Då var det dags att jobba igen! När man väl är på plats så är man snabbt inne i det igen. Trevligt att träffa kolleger!

Dagen började gå dåligt vid halv tre-tiden. Jag skulle skära lite gurka till eftermiddagsfikan (det hade slutligen blivit min tur) och skar mig i nageln, under nageln och lite runt omkring. Det gjorde ajaj.

Körde hem till mam and dad. Först busade jag och Zeke lite i Emils säng innan vi tog oss en skön promenad. Det bjöds på mat med efterrätt när vi kom hem.

Sedan städade jag pappas jobbebil, som var rättså skitig. Det tog hela kvällen i stort sett. Det var väldigt kallt och mörkt på slutet. Samtidigt bytte bror Johan min däck på bilen. Det satt väldigt hårt så det tog honom också hela kvällen nästan. Dessutom var en grej sönder så jag måste lämna bilen för lagning och kunde inte köra till jobbet imorgon. Det var ju inte så bra.

Mamma städade stugan samtidigt, eftersom där varit en mus och ätit mjöl och bajsat lite. Också hälsade vi på Anna lite emellanåt.

När jag kommit så långt som att köra till stugan för att sova där skulle jag bara kolla i skåpet där musen varit. Och så sitter den dumma musen där och tittar på mig! Jag hatar möss över allt annat och är livrädd för dem. Jag hoppade upp i sängen och stod där och ringde mamma som fick köra bort och ta bort musen. Usch vilken skräck!

Under natten drömde jag om möss. Och frös. Och blev väckt av en lastbil som vid två på natten skulle lasta av lite saker utanför. Skumma arbetstider.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela