lindazvenzon

Fredag - student

Publicerad 2010-06-12 16:27:34 i Allmänt

Upp 7, lite sovmorgon. Men istället blev det stressigt. Emil kom strax efter halv 8 och vi körde ner till tivoliparken där han skulle på champagnefrukost. Lilla Emilll tog studenten idag... Jag tog hans bil och körde sedan till jobbet. Ägnade förmiddagen åt att kasta, städa, röja och fixa inför sommaren. Sista dagen på plats på jobbet, bara två dagar kvar till sommarlovet, som spenderas i Torekov.

Blev sen från jobbet, hem till Harstorp och städade lite innan mamma skjutsade mig till Rickarum där jag hämtade min bil som blivit lagad. Jag körde till stan och gjorde vid mig, hade skitbråttom! Kusin-Fredrik kom och vi körde för att besikta min bil. Men det var så mycket köer pga student så vi kom inte fram. Jag fick göra några rättså rejäla fulingar som inte var särskilt tillåtna. När vi tillslut kom fram till bilprovningen hade jag såklart missat min tid. Men jag smilade in mig hos den trevlig inspektören så jag fick gå före de andra. Det blev den snabbaste besiktningen någonsin tror jag eftersom de förstod hur extremt bråttom jag hade. Emil skulle nämligen gå ut om fem minuter...

Körde till Österängsskolan och gjorde några fulingar till för att komma dit i tid. Vi hittade mamma, pappa och Johan S och Emil sprang ut. Och sen var vi i stan och kollade när han och andra åkte runt på sina olika fordon.

Och sen körde vi hem och hela kvällen firades Emil och Jakobs student i Harastorp. Trevligt!

Senare på kvällen följde Fredrik med mig och Johan till stan och vi var på Harry´s och O´Learys. Blev väldigt, väldigt sent i säng, och Fredrik sov över här.

Emil


Kommer troligtvis att skickas som tackkort sedan


Han fick en bil i present av sina kompisar




Zeke firade också såklart


Johan, Anna, Johan






Johan och Anna


Fredrik lagrar mat i kinderna (han är ju trots allt smålänning)





I orangeriet



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela