lindazvenzon

Onsdag - middag

Publicerad 2010-06-10 21:05:52 i Allmänt

Var tidigare på jobbet och satte upp en tipsrunda som eleverna skulle gå under dagen.

Var själv med klassen på förmiddagen, det var halvkaos och superstressigt hela dagen. De skulle städa och tömma sina skåp och lämna tillbaka nycklar, städa klassrum, träna på bussutrymning, brandövning, gå tipsrunda, se film, äta en massa godis som jag köpt åt dem igår, lekar osv. Under tiden skulle vi hinna med att kopiera och fixa med betyg, omdömen, göra bildspel till kvällen och jag vet inte allt. Hann inte äta knappt, levde på mängder av godis hela dagen.

Skulle kört hem i god tid för att fixa lite ärenden och göra vid mig, men blev kallad till möte och blev inte färdig på jobbet. Var i lägenheten kl 17, fixade mig snabbt, och körde en halvtimme senare till jobbet igen.

Avslutningsmiddag för niorna. Hade väldigt roligt med min klass, det blev tre-rätters och sång. Jag och Martina visade vårt fina bildspel som blev uppskattat, många fina bilder från deras fyra år på skolan. De fick också lite gåvor av oss. Olle, Måns och Max som aldrig någonsin har penna med sig till lektionerna fick pennor i format större så de inte gör av med dem. Niklas som sover på lektionerna fick en kudde så det skulle bli skönare att sova på gymnasiet.

Emilia höll ett tal till oss lärare som var väldigt träffande och roligt. Fina, underbara klass! När det var slut plockade vi undan och gjorde iordning till morgondagen.

Fd kuratorn var där också och åkte med mig till K-town, och när jag kom hem stupade jag i säng.


Fin penna som pappa gjort


Jag hade glömt klänningen...


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela