lindazvenzon

Prag

Publicerad 2010-06-21 15:31:04 i Allmänt

Onsdag kväll till söndag kväll spenderades i Prag. Jag och Johan flög dit från Malmö och bodde på ett halvsjabbigt hotell en bit från centrum, fast det var helt ok ändå. Frukosten var inte så bra.

Vi spenderade dagarna med att kolla på sevärdheter, ex Pragborgen, kyrkor, klocktorn, muséum, Karlsbron såklart, och lite smått och gott. Det blev en del shopping, mest för mig, och vi satt mycket på uteserveringar och bara slappade. Såg en del fotboll som visades på storbildstv på ett torg. Har ätit otroligt mycket och väldigt onyttigt. Jag fick massage en dag, billigt - men inte bra, jag sköt fotbollsstraffar, en kväll åkte vi jazzboat. Båtfärden varade tre timmar, det var live-jazz, buffé, och vi åkte längs floden. Fint.

Rättså billigt där, särskilt ölen, synd att jag inte dricker öl :-) Har fortfarande inte lärt mig dricka öl, inte ens i Prag. Vi drog mest runt och njöt staden som är vacker, satt på pubar och andra ställen. Hade det riktigt bra och roligt tillsammans. Men det var lagom med fyra dagar där, det räckte. Finns inte så mycket att se. Vädret har varit sådär, var fint första dagen bara. Trevliga människor där.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela