lindazvenzon

Onsdag - fika

Publicerad 2010-09-22 21:07:20 i Allmänt

Har en liten elev i tvåan, på simundervisningen. Han pratar polska och jag förstår inte ett ord. Jag pratar svenska och han förstår inte ett ord. Men det funkar på något sätt ändå?

Hade sedan en förskoleklass som jag träffade för första gången, och de är lite rädda för vattnet. Jag hade flera stycken hängande runt halsen hela lektionen :-) Och efteråt sa några "Jag tycker om dig". Kärt!

Nästa lektion, idrott, hade en elev ansvar för lektionen, han styrde upp och alla var så duktiga, jag satt bara och tittade på och njöt av solen. Ibland blir jag så stolt över mina elever, det är rörande :-)

Det var min tur att ha fika på onsdagskonferensen idag, det blev rabarberkaka och glass och lite godis.

Tre möten på raken efter det. Hade mycket att göra så jag kom inte därifrån förrän halv sex. Allt bara hänger över en, det tar aldrig slut. Blir bara mer.

Hem till Harastorp. Jag och Zeke hämtade Gustav hos hans föräldrar och sen tog vi en promenad. Glömde lämna tillbaka honom så han fick följa med hem och vara hos oss lite. Han är lite ledsen på kvällarna... Man han är så mysig att ha! Och Zeke är lite svartsjuk...

Sover över här har jag tänkt mig. Nu ska jag skriva fakturor, äta munkar och se på tv! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela