lindazvenzon

Söndag - Restless legs

Publicerad 2011-06-27 13:38:28 i Allmänt

Natten var hemsk! Somnade inte förrän halv fem, pga mina rastlösa ben. Blir fullständigt tokig. Har haft det så en vecka nu, det bara kryper i benen, värst när jag ska sova. Kvittar vad jag gör och hur trött jag är, det liksom bara rycker i dem! Jag googlade på hur jag skulle mildra besvären, och tipsen var att lägga kylskåpsmagneter på benen, eller en matkniv under lakanet... (Jag får väl erkänna att jag testade magneterna, men det var inte så lätt att få dem att ligga kvar på benen!)

Mellan 16-19.30 satt jag och Katti i tivoliparken och grillade, solade, snackade och hade det allmänt bra! Fick besök av Milton med föräldrar också. Blev en helt underbar kväll.

Senare sprang jag, stretchade benen noga, fick massage på vaderna och åt banan - kanske det hjälpte lite för jag somnade snabbare denna natten! Finns många tips när man googlar. Sägs att orsaken är brist på magnesium, järn eller nåt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela