lindazvenzon

Lördag - opera och cykelfrukost

Publicerad 2011-05-21 22:25:59 i Allmänt

Den här morgonen kunde jag sova lite längre...!

Jag och Johan cyklade till Vä, där vi hälsade på Matilda på Sandhem och åt hennes goda frukostbuffé. Satt där länge och åt, läste tidningar osv.

Cyklade lite omvägar hem och kollade på olika saker, t ex veteranbilutställning på Långebro.

Satt lite ute i solen innan vi var på Maxi och handlade.

Mamma kom hit och fikade innan hon och jag gick till konserthuset. Där framfördes "En dag på operan" med Christianstad symfoniker, Christianstads motettkör, Sebastian Duran och Sabina Zweiacker. Det var klassisk musik och det sjöngs opera, bland annat Mozart och Puccini. De var superduktiga! Har lyssnat på Sebastian flera gånger innan, brukar kalla honom Josh Groban :-) Mycket folk där, det var även Lions stipendieutdelning.

Efteråt var jag och Johan ute på långpromenad!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zvenzon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela